SINSCafé. Comença a caminar!

SINS_cafe

El passat 19 de febrer de 2015 vam començar el SINS Café. Un espai on volem que sigui un punt de trobada i que ens serveixi per compartir tot allò que afecta al creixement de l’alumnat, els vostres fills i filles, així com també ens ajudi a nosaltres a créixer amb ells, com a pares i mares o professorat.

En aquesta primera trobada vam ser sis els pares-mares i dos professors/es, pocs però molt profitosa. Tots vam poder parlar de les dificultats que trobem en l’entrada de l’alumnat al funcionament del centre, com hem anat veient que ha funcionat l’adaptació, avantatges i inconvenients que veiem en la metodologia plantejada i quina feina veuen les famílies.

Va estar bé perquè tots els assistents van coincidir en la quantitat de feina que el nostre alumnat té cada dia però també es va fer reflex que algunes famílies comentaven que no hi havia massa deures. En aquell moment no vam poder contrastar amb aquestes famílies però sorgia la pregunta: en els casos d’aquests alumnes que no tenen mai feina, quins resultats treuen?

Aquesta reflexió ens va dur a un altre punt, com les famílies controlen el treball de l’alumnat i quin paper té l’agenda?

Així vam veure el paper important de la família en la millora continua de l’alumnat i que això no passa per fer un control estricte de l’agenda, o si més no no només. El que vam veure és el paper d’acompanyament que hem d’exercir les famílies provocant situacions en les quals els fills o filles ens hagin d’explicar què saben, com estant portant el treball… En aquest sentit les famílies podeu mirar com tenen els apunts, el recull de conceptes (glossari)… i comprovar quin ritme porta el fill o la filla.

En definitiva, que la millor gestió de l’agenda és la que han de fer ells i elles i no els pares. Els pares poden seguir i acompanyar el que realment van aprenent i encoratjar a millorar. No es tant forçar l’agenda com més aquesta feina, que es pot fer dos dies per setmana, en el qual es troben una estona amb el pare i/o la mare i rendeixen comptes. Aspecte que hauria d’anar acompanyat de la revisió a l’agenda, això si, de les seves reflexions i la seva nota setmanal.

Algunes de les reflexions que han sorgit:

«És evident que una de les preocupacions dels pares i sobre tot els de primer, es el tema dels deures. Se’ns va parlar de que existeix una tendència a Europa de canviar aquest tema. L’altre és el seguiment i l’acompanyament del fill per part dels pares i penso que ens aniria molt be alguna xerrada amb mes detall sobre aquest tema.» Ernest

«Crec que és una gran oportunitat per contrastar opinions sobre els problemes diaris que ens trobem o ens podem trobar amb els nostres fills, tenir en compte com els afronten els altres pares i així tenir més criteri. Penso que és una bona eina i sempre que pugui assistiré encantat.

D’altra banda, la primera reunió va ser molt interessant i se’m va fer curta. Trobo molt interessant donar-li una temàtica inicial, així podem anar pensant les inquietuds que vulguem exposar.» Josep

«El SINS Café és un espai on els pares i professors podem compartir les inquietuds quotidianes dels nostres fills.» Antonia
Si encara no has vingut, apuntat a la propera sessió