REINCORPORACIÓ AL CENTRE

Benvolguts i benvolgudes,

Com ja haureu pogut veure per la premsa o altres mitjans de comunicació, el Departament d’Educació ha previst un Pla de reobertura dels centres educatius a partir de l’entrada en la FASE 2 del procés de desconfinament. Així es preveu que els centres es puguin obrir per a poder atendre les necessitats d’atenció personal i emocional o d’orientació acadèmica de l’alumnat.

La reobertura té un caràcter voluntari i serà un servei discontinu al llarg d’aquests dies. La feina telemàtica seguirà essent l’eix central de treball fins a final de curs (19 de juny de 2020).

És per això que us proposem un seguit de dies i hores per a poder fer aquesta feina amb el vostre fill/a. Durant aquesta reobertura l’alumnat serà atès pel professorat tutor, o per la resta de l’equip en cas de ser necessari. En alguns casos rebreu la recomanació expressa per part de la tutoria per poder venir i rebre l’atenció necessària. Tanmateix si teniu altres necessitats o requeriments, com per exemple buidar la taquilla, podeu posar-vos en contacte amb el tutor o tutora.

No es podrà assistir al centre sense tenir confirmació de cita prèvia. Per rebre la confirmació haureu de sol·licitar-la des del formulari que adjuntem a continuació i que és diferent per a cada curs. Podeu escollir dels dies que vulgueu dels que us proposem.

Per altra banda caldrà tenir en compte i seguir les següents recomanacions:

• Tindran prioritat els alumnes que el claustre hagi detectat “necessitat d’atenció” (se us proposarà a les famílies però en tot moment l’assistència serà voluntària).

• Les condicions d’entrada i estada al centre (distàncies a mantenir, ús de mascaretes, etc.) s’adaptaran a les mesures indicades i dictades per les entitats sanitàries i educatives pertinents.

• L’alumnat accedirà al centre amb guants i mascareta de protecció individual.

• Per accedir a l’aula l’alumnat s’haurà de rentar les mans amb solució hidroalcohòlica. En sortir del centre també faran rentada de mans.

• Les aules es netejaran a la sortida de cada grup, així com els lavabos i espais comuns.

• Es demana a les famílies que acompanyeu als vostres fills i filles en la presa de consciència del mantenir i respectar unes condicions d’higiene i actitud en la situació en la que ens trobem i reobrim el centre.

Requisits per part de l’alumnat.

Per altra banda, i seguint les indicacions del Departament d’Educació per a la reincorporació de l’alumnat cal que compleixin els següents requisits:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.

• Que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.

• Que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.

• Calendari vacunal al dia.

En cas que l’infant presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar. Es consideren malalties de risc per a la CovID-19:

• Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.

• Malalties cardíaques greus.

• Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells
    infants que precisen tractaments immunosupressors).

• Diabetis mal controlada.

• Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

• Les famílies o persones tutores han de presentar el primer dia de retorn al centre educatiu una declaració responsable, d’acord el model que serà facilitat, per la qual els seus fills o filles compleixen els requisits per assistir al centre educatiu.

Les famílies o persones tutores han de presentar el primer dia de retorn al centre educatiu una declaració responsable, d’acord el model que us serà facilitat, per la qual els vostres fills o filles compleixen els requisits per assistir al centre educatiu. Aquest model us serà tramès per correu electrònic en el moment de confirmar el dia/dies i hora que assistiran al centre.

Cordialment,

David Atzet i Rovira