Projecte Era Digital: happenings i visita a PICVISA

L’alumnat de 4t ESO està duent a terme el Projecte 4 “Era digital”, per tal d’investigar i prendre consciència de la revolució tecnològica en què vivim, conèixer més de prop els avenços tecnològics i valorar les implicacions socials que poden comportar. Finalment duran a terme la jornada de “Prenc consciència de l’Era digital”, dirigida a l’alumnat de 1r a 3r ESO, en la qual explicaran un tema vinculat a la nova era digital, mostrant exemples, pros i contres,  i dinamitzant la sessió amb activitats. Aquest projecte es desenvolupa en castellà.

Per tal d’apropar-nos a la complexitat d’aquestes noves tecnologies, l’alumnat ha participat en diverses activitats i visualització d’interessants vídeos. També ha pogut gaudir de happenings desenvolupats per experts com Armand Vilalta, doctorand en Intel·ligència artificial (UPC) i treballador al Centre Nacional de Supercomputació de Barcelona, i Jaume Comenge, professor del centre i expert en temes de metavers, intel·ligència artificial, blockchain i criptomoneda.

En aquest context, el passat 12 de febrer, l’alumnat de 4t ESO va poder visitar les instal·lacions de l’empresa PICVISA, empresa innovadora de base tecnològica que ofereix solucions basades en robòtica, intel·ligència i visió artificial orientades al mercat nacional i internacional. Dissenyen, desenvolupen i produeixen equips de selecció i classificació per a materials valoritzables (residus).

Esperem aprendre molt!