Itinerari geològic d’Artés

artes-geologiaEl passat divendres 14 d’octubre els alumnes de l’optativa de Biologia i Geologia de 4t ESO i alguns alumnes de 3r ESO que estan fent el Pla d’acció sobre geologia van fer una sortida a les rodalies d’Artés. Aquesta va consistir en un itinerari geològic per descobrir l’origen de les roques sedimentàries característiques d’aquesta zona, formades durant l’Eocè a partir d’un antic mar que cobria el centre de Catalunya.

En un recorregut per la zona de Can Vila fins a la Font de les Tàpies es van estudiar diferents tipus de materials de l’Eocè marí: margues blaves, calcària coral·lina i gresos, i de l’Eocè continental que constitueixen la formació Artés, caracteritzada pel roig intens de les seves margues i gresos i per la presència de paleocanals, uns turons de conglomerat que són restes d’antics cursos d’aigua.

A més de la geologia es van mostrar els valors naturalístics de la Font de les Tàpies i un testimoni de la vida tradicional: uns antics forns de calç.

En l’enllaç següent podeu consultar més imatges! https://flic.kr/s/aHskMLomkG