2n dia de TS, 1r d’ESO. Visita a Montserrat

Avui ha sigut un dia llarg i intents. L’alumnat de 1r ha pujat fins al monestir de Montserrat amb el cremallera. Després d’esmorzar, han fet una visita guiada pel museu de Montserrat, on han fet un recorregut per les sales on hi ha quadres modernistes (Pablo Picasso, Edgar Degas, Ramon Casas, Isidre Nonell, Joaquim Mir, Santiago Rusiñol, Joaquim Vayreda, Claude Monet, Camille Pissarro, entre altres) i  una breu visita a la sala on es troba la pintura més “antiga” (Pedro Berruguete, El Greco, Giambattista Tiepolo, Caravaggio…).

A continuació, han fet un recorregut per la col·lecció d’arqueologia seguint els passos del P. Bonaventura Ubach, fundador de l’antic Museu de l’Orient Bíblic de Montserrat, centrant-se amb Egipte (mòmies, momificació, tombes, el riu Nil, el maquillatge, els vasos canopis…).

Un cop han sortit del museu, han anat a l’escolania, on els esperaven quatre escolans, en Josep, l’Arnau, en Joan i l’Oriol. Han fet un recorregut per l’escolania (habitacions, les aules, la zona de jocs, zona dels àpats…). Ràpidament, i sense tenir temps a conversar gaire amb ells, han entrat a l’església, per escoltar-los cantar La Salve i el Virolai.

Després, i per acabar, han dinat pels voltants del monestir. I han tornat, de nou, amb el cremallera.