Visita de l’artista Eva Fernandez

Aquest matí ens ha vingut a fer una xerrada l’Eva Fernandez a l’alumnat de l’optativa de 4t d’Educació Visual i Plàstica.

Eva Fernández ja té 29 anys d’experiència professional: 7 anys de perruqueria; 6 anys com a caracteritzadora freelance en productores de cinema, publicitat i teatres d’Espanya, Europa i l’Amèrica Llatina; 6 anys com a formadora, i 11 anys com a cap de l’equip de caracterització del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. Dels espectacles i òperes en què ha treballat destaquen In memoriam. La quinta del biberó, El rei Lear, Scaramouche, Así que pasen cinco años, Hamlet, Woyzeck, Arsènic i puntes de coixí, Parsifal, Gaudí, L’estiueig, Quijote, Aïda, Turandot i Juli Cèsar, entre d’altres.
Ha treballat amb cantants com Plácido Domingo, Josep Carreras,Rolando Villazón, Juan Diego Flórez i Natalie Dessay; amb directors com Joan Ollé, Lluís Pascual, Sergi Belbel,Calixto Bieito, Lluís Homar, Gerardo Vera, Elena Pimienta i Xavier Albertí; amb actors com Anna Lizaran, Juan Echanove i Pere Arquillué, i amb companyies com La Fura dels Baus,Dagoll Dagom, La Perla 29, el Centro Dramático Nacional, el Teatre Nacional de Catalunya i la Cia. Teatro Clásico Español. I també amb diferents productores de cinema i televisió.Ha obtingut els reconeixements següents:Premi Butaca 2012 per la caracterització de Cyrano de Bergerac, sota la direcció d’Oriol Broggi.Premi Ceres 2013 per Feréstecs, sota la direcció de Lluís Pasqual. Nominada al Premi Butaca 2014 per Al Galop del Teatre Acadèmia.
Nominada als Premios de Teatro Musical 2014 per Mar i Cel de Dagoll Dagom. Premi Butaca 2015 per El rei Lear, sota la direcció Lluís Pascual al Teatre Lliure. Nominada al Premi Butaca 2016 per Teatro con Eduardo, sota la direcció de Lluís Pascual al Teatre Lliure. Nominada als Premios de Teatro Musical 2016 per Scaramouche de Dagoll Dagom.

“ Poder realitzar postissos com bigotis, barbes i perruques, maquillar els actors i veure com
esdevenen un personatge nou, és una experiència molt gratificant. Aquests són els motius que
m’inspiren en aquest art i ofici. “