Projecte Implica’t: trencaclosques

Els alumnes de 1r i 4t d’ESO han realitzat una altra activitat conjunta del Projecte Implica’t. L’activitat ha consistit en portar una fotografia significativa per cada alumne i, després, realitzar un trencaclosques. Els padrins i els fillols han intercanviat les seves fotografies respectivament per tal de muntar el trencaclosques i han escrit a la mateixa fotografia allò què els expressa i per quin motiu han considerat que els padrins o els fillols l’han escollit. L’activitat ha estat entretinguda i posteriorment, es podran veure exposats els trencaclosques al passadís del centre. A més, els alumnes han pogut compartir una estona per parlar sobre un altre projecte que realitzaran conjuntament a l’assignatura de Visual i Plàstica.

El Projecte Implica’t es basa en la tutoria d’acompanyament en l’adaptació al centre per part dels alumnes de 4t d’ESO als alumnes de 1r d’ESO, que recentment s’han incorporat al centre. El Projecte es va implementar fa tres cursos acadèmics, el curs 2015-2016, arran de la constatació de la manca d’espais i moments de relació i convivència entre els alumnes més petits i més grans, malgrat que conviuen i comparteixen espais, però no arriben a relacionar-se.

Els principals objectius d’aquest projecte són afavorir la incorporació de l’alumnat que acaba d’arribar a l’institut, fomentar la participació ciutadana i els valors integradors i augmentar el grau de satisfacció de la vida a l’institut.