Taller de Sexualitat i riscos derivats per a l’alumnat de segon cicle d’ESO

El dia 13 d’abril de 2021, l’alumnat de 3r d’ESO A i B ha assistit i participat de forma molt dinàmica en un taller de sexualitat i riscos derivats dirigit a càrrec de l’Institut d’Estudis de la Sexualitat .

El contingut temàtic del taller s’ha centrat en els següents punts;

– Habilitats de comunicació i de respecte.
– Mètodes anticonceptius i l’anticoncepció d’emergència.
– Ús del preservatiu: habilitats personals, assertivitat i ús correcte.
– Infeccions de transmissió sexual i el VIH/Sida.
– Embarassos no desitjats.
– Creences i mites sobre sexualitat.
– Diversitat sexual: sexe, gènere i orientació sexual.
– Zones erògenes.
– Relacions tòxiques i mites sobre l’amor romàntic.
– Recursos sobre sexualitat sana.

L’objectiu general del taller tracta de potenciar actituds positives i responsables en la sexualitat i les relacions compartides.

Es llisten a continuació alguns dels OBJECTIUS ESPECÍFICS també treballats en el taller.

– Afavorir una major comprensió del cos i de la diversitat de la sexualitat humana.
– Reforçar positivament als joves que mostren actituds tolerants cap a la diversitat
sexual.
– Afavorir la construcció d’una visió sana de les relacions compartides.
– Augmentar la percepció de risc sobre les malalties de transmissió sexual i embarassos
no desitjats i donar-los eines per protegir-se.
– Fomentar una visió crítica envers a les fonts d’informació.
– Millorar el coneixement dels recursos als que recórrer en cas de necessitat o per a fer
consultes puntuals sobre sexualitat i afectivitat.

Agraïm la bona implicació de l’Institut d’Estudis de la Sexualitat al llarg de tot el desenvolupament dels tallers .

Podeu veure fotografies del taller clicant en el següent enllaç

L’equip directiu