Taller de música amb Lalo López

Apassionat de la música des de nen, Lalo López és una de les figures més representatives de l’escena musical negra de Catalunya i l’Estat espanyol. Nascut a Barcelona el 1976, aquest llicenciat en Història Contemporània és el guitarrista, compositor i productor de la banda Fundación Tony Manero, que porta vint anys duent el funk, el disco i el soul als escenaris estatals. El grup va assolir l’èxit amb la seva cançó «Supersexy girl» l’any 2001, gràcies a la
qual va aconseguir un disc d’or i va encadenar més de deu anys de gires ininterrompudes per l’Estat. Els seus concerts són una explosió de ritme i ball, i es caracteritzen per una execució impecable i una posada en escena dinàmica i acurada, plena de música i sentit de l’humor. Ha publicat 15 discos, realitzat més de 1.000 concerts i col·laborat amb artistes nacionals i internacionals com Joe Bataan, Albert Pla i Pascal Comelade, Txarly Brown & Achilifunk i The Excitements, i ha participat en diversos espectacles de la companyia de dansa urbana Brodas Bros. També ha realitzat gires pel Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia i els Estats Units, en les quals ha entrat en contacte amb el circuit internacional de festivals i de sales de concerts. Com a profund coneixedor de totes les facetes i etapes del procés creatiu i de posada en escena d’espectacles musicals, ha desenvolupat tasques de director musical per a concerts (James Brown Tribute i The Otis Redding Show), de producció discogràfica per a projectes propis (Chocadelia Internacional, Los Fulanos i Banda Achilifunk) i per a altres grups (La Soul Machine i The Risas) i de divulgació de la música negra, impartint el taller «El Funk segons Lalo López» a centres cívics i escoles de música. Ha compost la música de campanyes publicitàries i programes de mitjans audiovisuals, i ha participat en diferents esdeveniments televisius i gales de cadenes estatals i internacionals. Per sobre de tot, Lalo López és una fera escènica, un apassionat de la música negra que viu els concerts i la creació musical amb una energia poc freqüent. Un artista que ha fet de la seva obra, la seva vida, i del seu somni de nen de ser músic, una realitat de la qual poder viure.