Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones (25 de novembre)

image.png
En motiu del Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones (25 de novembre) en la qual, pretenem denunciar les violències que s’exerceixen sobre les dones a tot el món i reclamar polítiques a tots els països per a la seva eradicació, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO ha participat  en 2 TALLERS relacionats amb l’esmentada temàtica:
–  DINÀMICA PER DETECTAR MICROMASCLISMES.

Entre d’altres, els principals objectius treballats al taller es relacionen a continuació;

• Comprensió del terme micro-masclisme.

• Descobrir micro-masclismes en el dia a dia quotidià.

• Lluitar per una societat lliure de masclismes.

• Fomentar un espai de reflexió i cercar una competència comunicativa lliure de masclismes.

–  AUTOESTIMA I IMATGE CORPORAL.

En aquest taller els objectius s’han centrat en;

• Potenciar i treballar els principals factors de protecció (autoestima, relacions personals i imatge personal) que fan a les persones més resistents de cara a patir trastorns de la conducta alimentària.

Els continguts treballats s’han fonamentat en;

• Importància de la imatge corporal en la nostra autoestima i en les relacions socials. Com ens sentim i com ens veiem.

• La distorsió de la imatge corporal. Presa de consciència i criteris per millorar-la.

• Els estereotips socials i els missatges publicitaris.

Des de l’àmbit educatiu, tenim present  la importància i la necessitat d’educar els infants i joves en valors per l’equitat i la no-violència, en un marc coeducador i de no discriminació per cap motiu, tampoc per raó de sexe i/o gènere.

Així doncs, des del nostre institut, seguim lluitant per ajudar a prendre consciència al nostre alumnat sobre la importància de la prevenció i l’abordatge de les violències masclistes.
L’equip Directiu