Activitat de Física i Química al Pont Vell, alumnat de 4t d’ESO

Després és ara

Avui, 29 de novembre, els valents alumnes de l’optativa de Física i Química de 4t d’ESO hem anat al Pont Vell del Burés amb la intenció de realitzar un experiment proposat pel professor, Francesc Serra.
L’objectiu d’aquesta pràctica era aconseguir mesurar l’altura de dos dels arcs del pont, —els dos més petits— i nosaltres, per grups havíem de trobar la manera de fer-ho.
Una vegada al pont, tot i que les condicions meteorològiques no eren les ideals (quin fred!!),  cada grup ha realitzat els experiments adients per obtenir les mesures desitjades.
La prova consistia en deixar caure una pilota des del centre de l’arc, llençant-la des de la part superior del pont i calcular el temps que trigava a tocar el terra.
Repetint aquesta prova als dos arcs cinc vegades, farem la mitjana de cadascun i, amb la fórmula de la posició de la caiguda lliure dels objectes,  aïllarem la posició inicial i trobarem l’alçada de cada arc.
En acabar les mesures, hem anat a esmorzar a les instal·lacions del Zitzània, al Burés.
Tot i que hem passat fred, ha sigut una gran experiència i esperem tenir una bona nota en aquesta dura pràctica.
Carla Pérez, 4t ESO A