Els alumnes de 1r Fan Òpera al teatre Kursaal

El proper dijous 6 d’abril, a les 21:00h, els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut BAGES SUD de Castellbell i El Vilar participaran en la producció l’òpera “L’orquestra dels animals” que els propers dies es representarà al Teatre Kursaal de Manresa.

IMG-20170328-WA0001

Dins el projecte FEM ÒPERA que impulsa l’auditori manresà, els joves estudiants del centre educatiu de Castellbell i El Vilar han estat treballant, des de l’àrea de música, la partitura d’aquesta simpàtica òpera que versiona un dels contes dels Germans Grimm. L’obra, amb música del compositor italià Andrea Basevi (Gènova, 1957) i llibret de Roberto Piumini, ens explica la història d’uns animals maltractats pels seus amos que es revelen contra aquesta situació, però gràcies al seu enginy i a la unió de tots ells trobaran una sortida. Com tots els contes dels germans Grimm, carregats de valors, és una història amb un rerefons social, una metàfora i homenatge a tots els immigrants de totes les èpoques i de tots els països que per necessitat o aspiració a una vida millor, deixen la seva pàtria i els seus éssers estimats. El premi final és el sacrifici i el coratge, la invitació a buscar nous amics i cercar, més enllà de les dificultats, noves perspectives de futur.

Els alumnes de Castellbell assumiran la part del gran cor d’escena, juntament amb quatre centres més del Bages, tot interpretant les variades i exigents partitures del que mestre Basevi, el qual ha confirmat la seva assistència a les representacions.

La representació serà a les 21:00h, a la Sala Gran del Teatre Kursaal. Les entrades tenen un preu de 8€ i es poden comprar a les taquilles del teatre Kursaal (de dimarts a diumenge de 18h a 21h i els dissabtes al matí d’11h a 13h), també per telèfon al 938723636 i per internet a http://www.kursaal.cat, a partir del dimarts 14 de març.