Informació INS Bisaura 25-03-2020

Des de l’àrea des del Servei de Joventut del Consel Comarcal d’Osona, se’ns ha informat de dues iniciatives d’interés per als joves, en aquest període de reclusió i confinament. I també se’ns ha demanat si volíem col.laborar en fer-ne difusió entre les famílies i alumnat de l’INS Bisaura.

Creiem que ajudar-nos i col.laborar en xarxa, de forma coordinada, és positiu. D’aquí que us enviem aquesta nota informativa per tal que, famílies i alumnat, sapigueu d’aquestes propostes que es posen a l’abast dels joves.

D’una banda, informar que s’està creant una campanya anomenada #jovesacasa per mantenir-se a prop del joves de forma activa, malgrat la situació extraordinària que vivim. Actualment, s’està elaborant la programació amb propostes d’activitats, com ara un repte setmanal de caire més aviat lúdic i d’entreteniment.

De l’altra, informar especialment a les famílies de 4t d’ESO de l’alternativa a la suspensió de les jornades formatives “CÀPSULA” d’orientació acadèmica i professional.

S’ha decidit transformar el projecte i presentar el “CÀPSULA ONLINE”, una plataforma on  l’alumnat, les famílies i els centres educatius hi poden accedir amb aquelles informacions i monòlegs (en format vídeo) que ja es tenien preparats per a les Jornades 11,12 i 13 de març. Aquesta plataforma anirà combinada d’un acompanyament en l’assessorament acadèmic als diferents punts d’informació juvenil de la mà dels professionals de joventut de la comarca. La nostra àrea de joventut es diu “Bisaura i Orís Jove” i la professional responsable és la Judit Cardellach Lliso, amb qui podeu contactar via whatsapp al 660370813, per a qualsevol assessorament i orientació en temes de salut, drogues, oci, formació i ocupació, donat que ella segueix treballant pels joves telemàticament.

A la web d’Osona jove podreu accedir a #Càpsula online. La Judit Cardellach posa de rellevància que les famílies hi podreu trobar recursos per fer acompanyament als fills/es en el procés de construcció del seu projecte de vida.

També se’ns informa que dins aquesta programació prevista, aquest divendres 27 de març, a les 11h, oferiran per videoconferència una xerrada a càrrec de Roman Castro amb el títol “Com ens preparem per a les professions del futur?”. Es una activitat oberta a tothom i per a tots els públics, i hi podeu participar a partir del link que trobareu per fer la inscripció.

Una altra vegada més, us volem agrair el vostre suport i col.laboració per caminar i transitar junts en aquest temps difícil de gestionar.