Informació INS Bisaura 03-04-2020

Benvolgudes i, molt presents en nosaltres, famílies de l’INS BISAURA:

Al llarg de la setmana hem rebut indicacions concretes de com preparar i organitzar el proper tercer trimestre. I us les volem fer arribar per tal d’estar-ne ben informats.

En primer lloc, us volem precisar unes premises de partida:

1. a) La segona avaluació comprèn el període de 8 de gener al 12 de març (darrer dia d’escola presencial). I cada centre avaluarà el seu alumnat en funció del treball fet en aquest termini.
  2. b) La feina proposada en el període de confinament comprès entre el 13 de març i el 13 d’abril tindrà una valoració formativa, no pas qualificadora, pel fet que no s’ha considerat període lectiu.
  3. c) La feina que l’alumnat ha fet en aquest termini, però, ha de ser valorada, corregida i retornada a l’alumnat amb indicacions de revisió o millora, si s’escau (tal i com hem anat fent).
  4. d) El Departament recomana que els informes de 2ª avaluació es lliurin a les famílies en les primeres setmanes d’haver retornat a la normalitat acadèmica i escolar dins dels centres.
  5. c) A partir del dimarts 14 d’abril el Departament SÍ considera que iniciem un tercer trimestre d’ACCIÓ DOCENT VIRTUAL i d’ AVALUACIÓ QUALIFICADORA.
  6. d) Aquesta 3ª avaluació és la FINAL, la que tanca el curs i adquireix el valor de valoració global del curs lectiu.

A partir d’aquestes prèvies us informem de com farem un primer abordatge del 3r trimestre (sabent que reberem  instruccions més concretes a partir del 13 d’abril per orientar el treball docent en aquest tram final de curs):

1. a) A l’espera d’aquests noves instruccions que han d’arribar, el proper dimarts 14 us lliurarem una tercera tanda de treball per a l’alumnat, que SÍ ja serà totalment AVALUABLE, i per tant OBLIGATORI de fer i de lliurar al professorat.
  2. b) Aquesta tanda només contemplarà una setmana de temps (del 14 al 19 d’abril).
  3. c) El professorat necessita aquest temps per coordinar-se entre si (per matèries i codocència, per àmbits, per Projectes, per Optatives…). Hem de revisar programes, seleccionar continguts i competències, conèixer i ponderar les eines digitals adequades i reescriure els criteris d’avaluació que aplicarem.De tot aquest treball us mantindrem degudament informats.
  4. d) El que sí us podem avançar és el perfil de les activitats de treball que se’ns recomana que proposem a l’alumnat en aquest tercer trimestre:

* activitats competencials i globalitzades, ni desequilibrades ni excessives.

* activitats setmanals que ens permetin el retorn puntual del treball realitzat.

* activitats que aportin, a més del treball curricular de matèria, un objectiu més humà de reflexionar sobre les greus dificultats que tots estem vivint (en hospitals, residències, empreses i serveis tancats, situacions familiars greus i complexes, estats d’ànim i emocionals durs…). Coincidim amb el Departament en què justament, els aprenentages que fem els ADULTS i també els NENS i JOVES són lliçons de VIDA. Perquè estan aprenent habilitats per reflexionar i poder ajudar a resoldre problemes reals i polièdrics en contextos complexos.

Com a reflexions finals:

1. a) L’inici del 3r trimestre coincidirà encara en temps de confinament i no se sap fins quan.
  2. b) El govern de Catalunya té clar que no es tornarà a obrir el centre en una situació pitjor que la que teníem en l’inici del confinament.
  3. c) De moment, no es preveu l’allargament de curs. Una decisió així implicaria tancar més tard el curs i també iniciar també més tard el curs següent 2020-2021. I, per ara, no es contempla.

Estimades famílies, us enviem una abraçada plena d’ànims, de suport, de proximitat i de molta estima. Desitgem que tot el que ens està amoïnant amb tant de neguit, incertesa i patiment pugui resoldre’s aviat i en positiu. Ens en sortirem!.

Us desitgem que els propers dies de Setmana Santa puguin aportar descans i benestar i força a tothom. Nosaltres som aquí pel que necessiteu. Una abraçada a vosaltres i una de molt especial i carinyosa als vostres fills/es, els nostres estimats i estimades alumnes.

Molt cordialment,

Directora de lINS BISAURA