1. Institut Baetulo

L’institut Baetulo és una institució escolar de caràcter públic creada  com a Secció d’Ensenyament Secundari a partir de la resolució del 2 de novembre de 1998 (DOGC n 2794) adscrita a l´Institut d´Educació secundària Enric Borràs.

A les Seccions d´Ensenyament de Secundària s’hi imparteix Educació  Secundària Obligatòria i també pot impartir-se Formació Professional de Grau Mitjà. La S.I de Badalona va completar el segon cicle de l’ESO en el curs 2001/02 i, ara ja com a institut Baetulo, manté la intenció d’encetar algun PFI o Cicle Formatiu de Grau Mitjà compatible amb les instal·lacions del centre i fruit de la demanda de l’entorn, així com a poder optar a oferir places de batxillerat a alumnat nouvingut recentment a la ciutat i que necessita de plans individuals per poder optar a estudis universitaris o de grau superior en cicles formatius.

2. La Ubicació de l’Institut Baetulo

L’institut Baetulo està ubicat al Barri de la Salut de Badalona, un barri fruit de la parcel·lació de grans finques a finals dels anys 20, el qual, un cop acabada la Guerra Civil, va veure aparèixer les primeres construccions habitades per immigrants a la recerca de feina, fetes de forma precària per ells mateixos. Eren immigrants procedents principalment d’Andalusia, Extremadura i Múrcia, els quals, ens diferents onades i fins els anys 70, fan créixer la població i determinen, lligat al desinterès del règim franquista, la manca d’estudi urbanístic del barri.

Als anys 80 s’estabilitza la població, però l´atur afecta notablement el barri. A finals de la dècada, la part alta del barri s’estableix com a zona de tallers de confecció i venda a l’engròs de roba. Aquest fet fa proliferar l´economia submergida i l’arribada d’una altra onada migratòria provinent del nord d’Àfrica principalment.

A partir dels anys 90 comença un altre moviment de població vers altres barris de Badalona , la qual cosa fa que quedin lliures habitatges que, per les seves característiques, es van ocupant amb població de nivell econòmic més baix i d’elevat risc social.

En els darrers anys, el barri de La Salut ha viscut una altra onada immigratòria, en concret de procedència asiàtica (Xina, Pakistan, Bangladesh) i de l’Amèrica Llatina, fet que fa que més del 80% del nostre alumnat sigui nouvingut.