Projecte KA101: Jobshadowing a l’institut Rahlgasse de Viena

La segona part de la nostra participació a l’Erasmus KA101 dins del projecte europeu GEETS (Global Education and European Teaching Strategies) l’hem realitzada la setmana del 21 al 25 de gener a l’institut Rahlgasse de Viena. Dues professores i la coordinadora del projecte vam podem visitar aquest centre educatiu per a observar com s’organitzen, quines metodologies fan servir (especialment per a l’aprenentatge de les llengües) i quina cultura de centre i valors volen transmetre a tot el seu alumnat. L’institut Rahlgasse està situat en un edifici antic remodelat al centre de la ciutat de Viena i acull alumnat dels 10 als 18 anys. A Àustria el sistema educatiu és diferent al nostre i després dels quatre cursos de primària passen, amb 10 anys, a la secundària en dos tipus diferents de centres. Segons els seus resultats acadèmics i l’interès que tenen per continuar estudis superiors, separen l’alumnat en els “Gymnasium” centres d’educació secundària que preparen per a estudis superiors i les “Hauptschule” on preparen l’alumnat més per a la vida laboral i el mercat laboral. L’institut Rahlgasse és un institut tipus “Gymnasium” preocupat per oferir al seu alumnat un bon nivell en ciències, el nivell de matemàtiques és bastant exigent per a tothom i en llengües: alemany, anglès, francès, llatí, italià i castellà. Per tant treballar la competència plurilingüe del seu alumnat és un dels seus objectius fonamentals. Altres objectius que el centre treballa a nivell transversal i que conformen la seva filosofia són el treball en temes d’igualtat i respecte de gènere, medi ambient i sostenibilitat i projectes socials.

Poder compartir amb professorat d’altres països i conèixer com treballen a nivell de projectes d’intercanvi europeu ens obre la visió de que podem fer projectes comuns i enriquir-nos amb les nostres diferents realitats. Esperem que a partir d’aquesta visita poguem treballar plegats o amb altres centres d’Europa, ja que hi ha una bona xarxa de centres interessats en fer projectes online o d’intercanvi d’alumnat. Això sí, ens hem de posar tots una mica més amb l’aprenentatge de l’anglès, obre a moltes més possibilitats.

Per acabar dir que aquí fem moltes coses interessants i que la nostra diversitat és la nostra senyal d’identitat, que la podem presentar allà on hi anem com tot un valor. El nostre centre vol donar visibilitat a totes les llengües del seu alumnat i amb projectes com aquest volem continuar compartint i millorant l’educació.

Si en voleu saber més sobre l’experiència resto a la vostra disposició.

Inma Alijarte