Diagrama de Voronoi

Continuem amb el treball per projectes a 1rESO i aquesta setmana dins del projecte “La Salut del Barri” on els i les alumnes estudien el barri on viuen, hem fet un experiment amb lacasitos per entendre el “Diagrama de Voronoi”. L’alumnat s’ho ha mirat amb molta atenció i els ha agradat. Els diagrames de Voronoi són un dels mètodes d’interpolació més simples, basats en la distància euclidiana, sent especialment apropiada quan les dades són qualitatives. Es creen en unir els punts entre si, traçant les mediatrius dels segments d’unió. Les interseccions d’aquestes mediatrius determinen una sèrie de polígons en un espai bidimensional al voltant d’un conjunt de punts de control, de manera que el perímetre dels polígons generats sigui equidistant dels llocs veïns i designant la seva àrea d’influència. D’aquesta manera si apliquen el diagarama de Voronoi al mapa del barri de la Salut poden veure quants equipaments hi ha i si falten prop d’on viuen. L’objectiu final del projecte es fer un pla de millora del barri.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *