SOM ESCOLA VERDA!

L’institut del Ter, des dels seus inicis, ha aprofitat el marc incomparable en que es troba, ben a prop del riu Ter per potenciar l’educació mediambiental. Aquesta feina s’ha realitzat gràcies a l’empenta dels equips directius passats i present, a la implicació del professorat i a l’alumnat, que s’ha engrescat en els diversos projectes. Amb el pas dels anys hem anat ampliant progressivament les activitats que fem relacionades amb el medi ambient i, aquest curs 2018-19, hem estat recompensats amb el distintiu “Escola verda”.

Presentadors de l’acte d’avui, mostrant el cartell d’escola verda.

És per aquest motiu que avui, 21 de desembre de 2018, hem volgut celebrar amb el nostre alumnat la obtenció d’aquest distintiu, que ens omple de satisfacció i ens encoratja a seguir endavant amb nous projectes que ens permetin  conèixer més el nostre entorn directe i així aprendre a valorar-lo, respectar-lo i cuidar-lo.

Hem aprofitat l’acte per revisar la feina feta, demanar la col·laboració de l’alumnat en l’elaboració d’un decàleg ambiental que ens ha de servir per unificar sota un mateix paraigua tota la feina feta tant a nivell de coneixement i cura de l’entorn com de reciclatge i reutilització de materials.

S’ha reconegut a l’alumnat que el curs passat va participar de manera més entusiasta al projecte d’esmorzar saludable i sostenible. Aquest alumnat ha estat premiat amb els primers boc’n rolls amb el logo del centre.

Part de l’alumnat premiat amb boc’n rolls pel seu compromís mediambiental.

La coral ha amanit l’acte amb un petit tastet musical, que els volem agrair especialment.

I, finalment, entre tots, hem vestit la cabana de vímet amb propòsits sobre que podem fer cadascun de nosaltres per millorar el medi ambient.

Alumnat penjant els propòsits mediambientals a la cabana de vímet.

Bones vacances i que gaudim d’un 2019 ple de pau i consciència mediambiental de part de tota la comunitat de l’institut del Ter!