L’INSTITUT ES PREPARA PER LA SETMANA DE PROJECTES

La setmana del 8 al 14 d’abril és la setmana de projectes a l’Institut, això significa que tots els cursos estaran involucrats tota la setmana realitzant un projecte, anomenat VoraTer, que els acostarà a una realitat tan propera com la del riu Ter. Per tal de començar a escalfar motors per aquest projecte, diversos cursos han realitzat ja algunes activitats per començar a contextualitzar el tema del projecte.

El dilluns 1 d’abril els alumnes de 4t d’ESO van anar al Museu del Ter per assistir a una xerrada sobre el rol de la dona treballadora a Manlleu. En aquesta xerrada es va fer un repàs històric del paper que van tenir les dones a les indústries tèxtils a partir de la seva introducció al món laboral. També es va fer una reflexió sobre les discriminacions actuals de les dones al món laboral on els alumnes es van adonar que en alguns casos no han canviat tant.

Aquest mateix dia els de 2n d’ESO també van visitar el Museu del Ter per fer-hi una visita. Durant l’explicació se’ls va fer una introducció a la tecnologia tèxtil que s’aplicava antigament. També se’ls va mostrar com funciona una turbina hidràulica gràcies al riu, sistema a través del qual s’obtenia l’energia perquè funcionés la fàbrica.