EL PROJECTE MAGNETer JA ÉS OFICIAL

L’Institut del Ter i el Museu del Ter de Manlleu uneixen forces en un projecte educatiu innovador entorn del patrimoni cultural i natural del Ter (MAGNETer)

• L’acte de la signatura del conveni ha tingut lloc el 28 de setembre, a les 5 de la tarda i ha comptat amb la presència de l’alcalde de Manlleu i els representants del Departament d’Ensenyament.
  • L’objectiu és generar complicitat en la preservació del patrimoni natural i cultural del Ter i captivar l’alumnat per provocar-los sentiment de pertinença i orgull
  • El projecte MagneTer s’engloba en les propostes Magnet per positivar l’elecció de centre.
  • El treball conjunt també persegueix consolidar les dues institucions, millorant la seva presència pública i reconeixement de les seves funcions.

Manlleu, 28 de setembre del 2016.- L’Institut del Ter i el Museu del Ter de Manlleu han decidit unir forces per treballar en la cura, la conservació i el coneixement del patrimoni natural i cultural del Ter en el marc d’un projecte educatiu innovador del centre d’Ensenyament Secundari Obligatori (ESO).

Per això, aquest dimecres, 28 de setembre, a les 5 de la tarda han signat un conveni de col·laboració amb la intervenció de les dues entitats, juntament amb l’Ajuntament de Manlleu i el Departament d’Ensenyament. L’acte ha tingut lloc al Museu del Ter i ha comptat amb la presència d’Àlex Garrido, alcalde de Manlleu, Neus Llobet, directora General d’Educació Secundària i Batxillerat i Toni Massegú, director dels Serveis Territorials de la Catalunya Central, Carles García, director del Museu del Ter i Ferran Crespo, director de l’Institut del Ter.

La signatura del conveni reforça el treball conjunt que ja fa un any que s’ha engegat i que vol aprofitar l’enclavament i la proximitat entre les dues institucions al costat de l’arborètum (l’institut) i del passeig del Ter (el museu)  per conèixer i aprendre a preservar l’entorn. El treball ha de permetre trobar punts de confluència entre els objectius curriculars prescriptius, l’assoliment de competències bàsiques transversals i el coneixement del medi i el patrimoni, tot plegat amb l’objectiu de captivar l’alumnat i provocar-li sentiments de pertinença i orgull.

Per aconseguir-ho, les dues institucions s’immergiran en el projecte MagneTer, que aprofita el model de les experiències Magnet amb l’objectiu de positivar l’elecció de centre, vincular equitat i qualitat com a pilars de l’excel·lència, incrementar la participació de les famílies i reforçar la identitat del centre, atès que s’identifica amb una opció temàtica que ajuda a consolidar el projecte propi.

Un altre aspecte que tenen en compte les experiències Magnet és la col·laboració amb àmbits privats i institucionals, que és on s’engloba la col·laboració amb el Museu del Ter. A partir del projecte, l’institut podrà esdevenir un banc de proves per a l’equipament museístic, útil per experimentar propostes educatives adreçades a alumnat d’ESO.

També es persegueix que la col·laboració serveixi d’altaveu per fer visible l’institut com a centre elegible, mentre que per al museu es tracta que faci de distintiu de referència per a projectes amb d’altres centres i institucions dedicades a l’educació d’adolescents, en temes de patrimoni natural i cultural.

La proximitat urbana i la col·laboració estreta entre els dos centres també facilita la utilització per part de l’Institut del Ter de les infraestructures del museu per a les seves activitats, especialment l’Auditori Roca. Això permet resoldre mancances conjunturals en les infraestructures del jove centre educatiu.  D’aquesta manera el museu es converteix de forma quotidiana en una aula més de l’institut.

Finalment cal destacar que una experiència com aquesta pot enfortir les dues institucions, atès que ha de permetre que es facin presents i que siguin reconegudes i apreciades com a necessàries en el panorama de la ciutat de Manlleu.

img-20160929-wa0001-1img-20160929-wa0000-1img-20160928-wa0005img-20160928-wa0004img-20160928-wa0003img-20160928-wa0002-1img-20160928-wa0001img-20160928-wa0001-2