CRÈDIT SÍNTESI TERCER ESO

IMG_2348CRÈDIT SÍNTESI DE TERCER D’ESO CURS 2015-2016

els alumnes de tercer d’ESO estan desenvolupant el treball de final de trimestre, que és el crèdit de síntesi.
La metodologia cooperativa i enguany la  proposta consisteix en planificar una empresa fictícia e fabricació de mató/iogurt. Per poder desenvolupar el pla d’empresa cal conèixer com aconseguir un bon producte i per això avui tots els alumnes han participat en un taller de fabricació de mató.
Aquest l’hem fet a la mateixa aula.

El procediment que hem seguit és el següent:

1. s’ han escalfat 9 litres de llet de vaca natural a 85ºC. Aproximafdament hem tardat una hora per assolir aquesta temperatura.
  2. tot seguit s’ha deixa refredar la llet durant 15 minuts fins assolir la temperatura aproximada de 75ºC
  3. hi hem afegit 36 mL de cloirur de calci i 27 mL de qual biològic, sense deixar de remenar amb una escumadora
  4. ho han filtrat i envasat fent servir una gassa de cotó per separar el coàgul del sèrum ( xirigota)
  5. finalment on hem envasat fent servir una cullereta

S’han obtingut 35 vasos de 30 mL cadascun, que un cop ensucrats s’han pogut menjar.