La llar d’infants

La Llar d’Infants L’Esquitx és una institució pública del Departament d’Educació que atén infants de 4 mesos a 3 anys. Amb l’objectiu principal de garantir el desenvolupament integral, ofereix un ambient enriquidor, segur i acollidor, amb personal especialitzat i recursos adaptats a les seves edats.

Amb una orientació cap a la convivència en la diversitat, es busca que els infants adquireixin i respectin valors i normes de convivència. La institució parteix de l’entorn social i cultural local i utilitza el català com a llengua vehicular.

Des de 1982, la Llar d’Infants L’Esquitx ha educat i format persones lliures, crítiques, tolerants, solidàries i autònomes, acollint nens i nenes del poble i la comarca.

Eixos principals

• L’adaptació de l’infant a la llar d’infants és un procés essencial que busca proporcionar-li seguretat i confiança per manifestar-se i explorar l’entorn. L’adaptació té com a objectiu principal oferir un ambient acollidor i proper, permetent a cada nen i nena desenvolupar-se de manera òptima. Conèixer un nou entorn, nous adults de referència i nous companys/es, pot convertir-se en tot un neguit, l’acompanyament i el treball en equip família-escola serà primordial per assumir tots aquests canvis de forma tranquil·la.
  • El joc considerat com una necessitat vital, és la primera eina d’aprenentatge que l’infant experimenta, permetent-li conèixer-se a si mateix i al món que l’envolta de manera lúdica i participativa. Així, es fomenta un entorn ric en materials i espais variats, adaptats a cada nivell, interessos i necessitats dels infants, promocionant la manipulació i l’experimentació com a mitjà d’exploració.
  • Les rutines quotidianes es converteixen en una part fonamental del dia a dia a la llar, afavorint la consolidació de l’autonomia, seguretat i confiança dels infants. A través d’aquestes rutines, es construeix un ambient estable que contribueix al desenvolupament equilibrat dels nens i de les nenes.
  • L’expressió dels diferents llenguatges (corporal, musical, verbal, plàstic i matemàtic), tot respectant els seus ritmes i la seva creativitat.
  • La nostra escola és inclusiva, respectem als infants i fem que puguin créixer al seu ritme i desenvolupar-se en un entorn on puguin adquirir uns valors i respectar les normes de convivència de la cultura a la qual pertanyen.
  • Col·laboració estreta família-escola en el procés d’aprenentatge dels seus fills o filles. Proporcionem informació diària durant les entrades i sortides, elaborem informes i entrevistes per compartir l’evolució i el desenvolupament de l’infant, afavorint així en el seu benestar emocional i integral.