El Xaloc amb la Marató de TV3

L’Institut Xaloc dona suport a la 32a edició de la Marató de 3Cat que aquest any es centra a donar llum als problemes de salut sexual i reproductiva, que tenen una especial afectació entre la població.

Des de l’Institut s’han organitzat un conjunt d’activitats per  recaptar diners i contribuir a la recerca i a la visibilitat d’aquestes problemàtiques. L’alumnat de 3r va dissenyar diversos cartells  per ser penjats a les aules i a les xarxes socials. El dimarts, aquest mateix alumnat va preparar un Lipdub per mostrar la importància de la prevenció en la salut sexual.

El dimecres es va organitzar amb èxit una Flashmob, al mercat setmanal de Les Roquetes, on van participar tots els companys de l’institut, el professorat i bona part dels comerciants i assistents.

El divendres s’ha organitzat una xocolatada solidària a la qual ha participat tot el centre i una jornada de tallers i esports al pavelló al llarg de tot el dia.

L’aportació del Xaloc ha estat un granet de sorra dins la gran festa solidària que tindrà lloc el diumenge 17 de desembre, però ens ha fet créixer com a persones i com a comunitat educativa.

25N Dia Internacional de l’Erradicació de la Violència vers les dones

Amb un 14 escrit en gran a la pissarra (el nombre de dones assassinades durant aquest 2023 a dia d’avui a Catalunya) hem introduït una sessió de tutoria pel 25N Dia Internacional de l’Erradicació de la Violència vers les dones. Hem llegit conceptes i hem fet reflexions sobre la violència masclista. En aquest enllaç trobareu el que hem treballat a l’aula amb l’alumnat de 2n cicle i amb l’alumnat de 1r cicle s’ha visionat un InfoK relatiu al 25N.

Programa d’actes de l’ajuntament de Sant Pere de Ribes.

Pressupostos participatius 2023

Els Pressupostos participatius 2023 estan orientats a les propostes que surtin de la ciutadania per avançar cap els Objectius de Desenvolupament Sostenible, amb la mirada posada en l’assoliment dels compromisos de l’agenda 2030.

És un procés de participació ciutadana per a l’elaboració del pressupost municipal de l’any vinent que l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes porta a terme perquè els veïns i les veïnes del municipi participin, proposin projectes, els votin i decideixin quins s’hauran de fer amb la dotació econòmica que s’hi destina.

Dotació econòmica: 320.000 euros

COLÒNIES 2023-2024

L’octubre i el novembre són mesos ideals per anar de colònies amb l’alumnat de 1r d’ESO. Ja hem parlat altres vegades de la importància i els beneficis d’anar de colònies, però avui volem destacar l’efecte positiu de les colònies a la tardor per reforçar la cohesió de grup i començar el curs amb bon peu.

L’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit de les seves primeres colònies a l’Amposta Parc al Delta de l’Ebre on han realitzat activitats de descoberta de l’entorn, han conegut la manera de viure i treballar al mar i al mateix temps, han fet esport passejant en bicicleta i anant en caiac.

Curs 2023-2024

Benvinguts i benvingudes al nou curs 2023-2024.

En nom del professorat, personal de suport educatiu, personal d’administració i serveis i representants de famílies de l’Institut Xaloc us desitgem un bon any acadèmic en el que treballarem plegats amb energia i il.lusió per guiar-vos en el vostre aprenentatge diari.

Bon curs 2023-2024!!

Informació rellevant nou curs 23-24

COM SONA L’ESO. ALTEA 2023

COM SONA L’ESO, una trobada anual d’alumnat i professorat de música de secundària i batxillerat on es prepara un gran concert conjunt: 1500 persones cantant, ballant i tocant. Una aposta de l’escola pública per a l’escola pública.

Després dels anys de pandèmia s’ha recuperat la trobada, sent aquesta la 21a edició, en el seu format original i un any més l’alumnat del Xaloc ha gaudit d’aquesta experiència única i espectacular. Aquesta any tornavem a Altea, on els instituts de Catalunya, Pais valencià i ses illes Balears es reunien per ser les persones més felices del món.

Una de les coses més boniques ha estat els vincles generats entre ells, el professorat i amb altres companyes i companys d’altres instituts.

3 dies entorn la música, la dansa i la convivència.

Obra: La persona més feliç del món (Altea 2013)

SANT JORDI AL XALOC

Enguany hem celebrat Sant Jordi amb antel.lació!!

El divendres 21 d’abril tot l’alumnat i professorat del Xaloc va sortir al pati a fer parlaments i rebre llibres i roses. Tots els participants del projecte Parelles Lingüístiques van ser aplaudits amb orgull ja que som l’institut amb més parelles lingüistiques de tota la comarca. A continuació es va fer l’entrega de premis als guanyadors del concursos de fotografia matemàtica de la categoria alumnat i professorat

Prèviament, durant la setmana la implicació de tots i totes en la construcció d’un drac per Sant Jordi ens va recordar el goig de treballar plegats.

En aquest enllaç podeu veure l’evolució del nostre Drac de Sant Jordi.

Proves Censals 4t ESO

Els propers dies 3 i 4 de maig tindran lloc en tota Catalunya les proves censals de 4t d’ESO. Aquests dies tot l’alumnat matriculat en 4t d’ESO realitzaran diverses proves estandaritzades de Castellà, Matemàtiques i Català durant el primer dia i Llengua estrangera i Cièntifica-Tecnològica el segon dia. Aquestes proves estan promogudes per Consell Superior d’Avaluació de Catalunya per valorar el nivell de cada promoció d’alumnes arreu del país.