Viatge a la Xina

Aquest estiu dues alumnes de 2n de Batxillerat van participar en el campament d’estiu “You and me in Beijing” (我和你在北京) amb la beca proporcionada per l’Institut Confuci i Hanban. Us deixem un breu text escrit fet per una de les alumnes que va gaudir de l’experiència:
    El viatge a la Xina amb el campament “You and me in Beijing” va ser una experiència única i especial. En aquest període de 15 dies vam poder endinsar-nos en la cultura xinesa, coneixent persones i paisatges autòctons del país, i també posant a prova tot el coneixement de xinès que hem après a l’institut els darrers anys.
 La Xina és un país molt diferent en alguns aspectes i els participants de l’intercanvi vam poder viure molt xocs culturals: el tipus de gastronomia, el caràcter de les persones, la utilització dels espais públics, la natura, les construccions històriques, la contaminació… I un dels fets que més ens va marcar a tots els estudiants dels 7 països del campament va ser la petició de fotografies per part de les persones xineses, ja que des de l’època prepandèmia molts d’ells no havien vist persones occidentals i volien immortalitzar aquell moment. En un inici ens semblava quelcom xocant i acaparador, però finalment vam entendre la seva visió i ens alegrava la seva emoció, sobretot la dels més petits.
 A part de les vivències anteriors, també cal destacar les desenes de visites que vam fer a espais encantadors com la Gran Muralla, el Temple del Cel, el Palau d’Estiu, la Plaça Tiananmen… Que contrasten completament amb el que estem acostumats a veure a Europa.
   A més a més, vam poder realitzar una gran quantitat d’activitats com ara el Taitxí amb ventalls, cal·ligrafia xinesa, classes d’instruments xinesos, intercanvis culturals, dibuixos en ventalls, visites a restaurants, estades amb famílies autòctones, òpera xinesa, cerimònia del té, jocs xinesos, òpera de Pequín…
     En conclusió, aquest viatge ens ha servit a tots els estudiants per a conèixer una nova cultura i obrir la nostra ment a diferents costums, tot posant en pràctica el nostre xinès i les nostres habilitats comunicatives.
非常感谢!