Optatives 1r ESO

Optatives per 1r ESO Curs 2018-19

• Hi ha una franja d’optatives. Són quadrimestrals.
MATEMÀTIQUES
REFORÇ DE MATEMÀTIQUES
En aquesta optativa treballarem les competències matemàtiques necessàries per a poder adquirir els nous conceptes de 1r d’ESO, i poder afrontar el curs amb més garanties.
Repassarem conceptes que s’haurien d’haver adquirit a primària i reforçarem els que s’estiguin treballant a la classe.
Si tens dificultats amb les mates, aquesta és la teva optativa.
VISUAL I PLÀSTICA
EL CÒMIC:
Fonaments de la imatge seqüenciada
Optativa dirigida als alumnes que desitgin aprofundir en el coneixement i la pràctica de la imatge seqüenciada.
El desenvolupament de l’optativa implica l’elaboració de vinyetes i la seva composició comunicativa dins la pàgina, la caracterització i la representació de personatges, objectes i espais adients a un text, així  com l’experimentació i l’aplicació pràctica de tècniques de dibuix i pintura.
SOCIALS
ARQUITECTURA HISTÒRICA (Socials)
Sempre t’han agradat les peces de construcció i t’has plantejat preguntes com, qui va fer les piràmides i com? Aquesta és la teva optativa. Aprendràs història, descobriràs les claus de l’ arquitectura de les grans construccions de la humanitat i podràs construir tu mateix algunes de les obres més conegudes.
CASTELLA

REFUERZO DE LENGUA CASTELLANA

Con esta optativa podrás reforzar las competencias básicas de la materia, a través de exposiciones orales, juegos, expresiones escritas, actividades de ortografía y ampliación del vocabulario, lecturas, etc.

ESPORTS  FONAMENTS DELS ESPORTS D’EQUIPS

Si vols aprendre el reglament, la tècnica i la tàctica d’uns esports d’equip: el bàsquet, voleibol, hoquei… i conèixer quins factors són similars i fonamentals per jugar correctament a aquests esports d’equip (visió de l’espai i jugadors/res, posicionament, presa de decisions, moviments dels jugadors/res i la pilota), aquesta és la teva optativa.

ANGLÈS  SPEAK UP  (reforç d’anglès)

L’objectiu d’aquest crèdit és consolidar i ampliar els coneixements d’anglès de l’alumnat. Això ho farem tot jugant, fent petits projectes, escoltant cançons, jugant, imaginant situacions en les quals hem de buscar solucions, etc., on hauran d’escriure, parlar, escoltar i llegir en anglès.

XINÈS  Iniciació a la llengua i cultura xineses 1.   学习汉语很有意思!

En aquesta optativa aprendrem el sistema de pronunciació pinyin (sistema de transcripció fonètica); l’estructura de caràcters bàsics simplificats (radicals i components); l’escriptura i el reconeixement de caràcters bàsics simplificats; la comunicació oral en situacions quotidianes i senzilles.

Possibilitat d’examinar-se del nivell YCT 1 (Youth Chinese Test).