Visita al Castell d’Olèrdola

El passat 31 de maig els alumnes de 1r gaudiren de la fantàstica visita al castell d’Olèrdola.  De bon matí, sortiren de l’institut i guiats pel Pere Serveto, s’endinsaren pels camins de la comarca per arribar un parell d’hores després a les runes del jaciment arqueològic d’Olèrdola.

Aquest passeig per la comarca, els va permetre apreciar la flora pròpia del Penedès i gaudir d’uns vistes privilegiades de Vilafranca.

Una vegada a les portes del jaciment, l’Emma Lobato, alumna de 1rA que va participar l’any passat a l’Arqueocasal, va fer una breu explicació del jaciment, des dels seus primers habitants de l’edat del ferro fins el seu abandonament en l’època medieval, passant pels ibers i els romans.

Distribuïts en grups, els alumnes van investigar les restes del jaciment per tal de completar una fitxa de Ciències Socials. Des del centre d’interpretació fins la torre talaia romana no van deixar-se cap indret per explorar.

Tots els professors acompanyants (el Pere, la Mariona, la Lali, el Jose i el Jorge) volem felicitar a tots els alumnes per completar aquesta passejada per la comarca de 18 kilòmetres. Vam gaudir d’un fantàstic dia on es van aprofundir els vincles entre els alumnes dels dos grups així com amb el professorat acompanyant.

Àlbum de fotos