Sortida a TV3 a Sant Joan Despí

Els dies 3 i 6 de febrer, el Departament de Llengua Catalana i Literatura va dur a terme una sortida als estudis de TV3 de Sant Joan Despí amb els alumnes de 3r d’ESO.

Com que durant aquest curs es treballen la informació i l’opinió en els mitjans de comunicació, es va creure oportú que l’alumnat tingués una visió general de la feina dels periodistes del principal mitjà televisiu de Catalunya; així com poder visitar unes instal·lacions amb tecnologies molt avançades.

Durant la visita es va poder veure com es treballa a la redacció, com és un plató virtualitzat, com funciona una sala de control de realització, quantes càmeres poden funcionar alhora en un directe, com es prepara un telenotícies, com és una unitat mòbil per dins i on es desen tots els decorats dels programes. També es va poder accedir als espais de treball on els professionals de Televisió de Catalunya fan possible, cada dia, la programació de servei públic que lidera les audiències al territori. Tot això, i molt més, en una visita divulgativa de gran interès durant la qual van poder fer moltes preguntes relacionades amb els programes que acostumen a veure.

Aquesta experiència va ser molt enriquidora ja que apel·la directament a la seva realitat d’avui i la que van viure durant la seva infantesa: ser al lloc on s’enregistren i s’han enregistrat la majoria de les seves sèries i dibuixos animats. La sortida, de ben segur, no els va deixar indiferents.

Aquí en teniu una mostra amb les fotografies.