Primera posició a les proves Cangur!!

Què són?

Les proves Cangur és un concurs matemàtic internacional que té per objectiu acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través dels problemes. Els problemes proposats requereixen utilitzar habilitats de lògica, matemàtiques i diferents estratègies per tal d’obtenir una bona puntuació en el temps previst de realització.

Les proves Cangur és realitzen ja a més de 30 països, des del seu origen als anys 80. A Catalunya es realitzen al darrer cicle de primària, ESO i batxillerat, i el nostre centre hi participa amb alumnes de tots els cursos, obtenint sempre molt bons resultats.

En què consisteixen?

La prova consisteix en resoldre un test de 30 preguntes de resposta tancada, és a dir, per a cada pregunta es proposen cinc respostes possibles de les quals se n’ha de triar només una.

S’ha de realitzar en un temps de 75 minuts. Les preguntes es classifiquen en tres grups. Les més senzilles valen 3 punts, hi ha un segon grup de preguntes de 4 punts i un grup final de preguntes de 5 punts. Les errades descompten un quart de la puntuació de la pregunta.

Cada concursant comença amb 30 punts i la puntuació màxima és de 150 punts.

Quan es fan?

Les proves Cangur es fan un cop l’any, el tercer dijous del mes de març.

Agraïm la participació de tots els alumnes que enguany s’han decidit a fer-les: Aquest any han estat més de 100 alumnes! Aquí trobareu les imatges de dia de les proves.

Us animem per fer créixer aquest nombre en futures edicions!

Com ha anat?

Volem felicitar a tots els alumnes participants, sigui quin sigui el seu resultat, per l’esforç i la dedicació.

Fem una menció especial a l’alumne de 1r d’ESO Roger Canals, que ha quedat 1r de Catalunya! I als següents alumnes, que han obtingut molt bons resultats: