MUSEU ETNOGRÀFIC

Durant les darreres setmanes del curs, els i les alumnes de 4t d’ESO han realitzat un projecte d’investigació sobre el nostre passat més recent. Aquest treballa constava de dues tasques: per una banda, han entrevistat a familiars i/o coneguts sobre com van viure el franquisme i la transició a la democràcia per tal de redactar una història de vida; per l’altra, han hagut de buscar objectes quotidians del període 1950-1990 per veure les diferències amb la nostra realitat actual.

Amb aquests objectes hem creat l’institut etnogràfic de l’Institut Nou de Vilafranca. Des de despertadors fins a tocadiscs, passant per cintes d’àudio, VHS, càmeres de fotos, etc., el nostre museu s’ha omplert d’una multitud d’aparells que avui en dia ja no existeixen, o que portem directament al nostre mòbil.

D’aquesta forma el nostre alumnat ha pogut conèixer una mica millor el món dels seus pares i avis.