CONTROLES?

Els alumnes de Batxillerat han visitat l’exposició Controles? ubicada al Nou Espai Jove de Vilafranca a l’antic mercat de la Pelegrina, La Nau.

El programa Controles? és una iniciativa de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, que consisteix en una exposició itinerant que incorpora la interacció i les noves tecnologies per informar sobre els riscos de les drogues i com prevenir-ne el seu consum.

Aquesta eina  té com a objectius: proporcionar informació sobre les drogues, treballar els factors de protecció per prevenir-ne el consum, promoure actituds responsables entre els joves treballant habilitats per a la vida, reflexionar sobre l’estil educatiu dels pares i mares per prevenir el consum de drogues dels seus fills i filles, i per últim, oferir eines als professionals per a treballar la prevenció en drogodependències des del seu àmbit d’actuació.

Uns dies després de visitar l’exposició, van venir al nostre centre educatiu per realitzar una activitat complementària en forma de taller a l’aula. Mitjançant  petits jocs, a través dels quals els adolescents i/o els joves, de forma dinàmica i en petits grups, poden acabar de completar la informació i les reflexions generades durant la visita a l’exposició.

Alguns dels alumnes de 1r de Batxillerat que tracten en els seus futurs Treballs de Recerca continguts relacionats amb el consum de drogues van aprofitar especialment per recavar informació i aconseguir noves dades i contactes futurs.