Treballant junts l’alimentació de 1r d’ESO i batxillerat

Els alumnes de 1r. d’ESO treballen el tema de l’alimentació a les tutories. Aquest treball consciencia als alumnes sobre la seva alimentació. Durant unes quatre sessions treballen amb material del Departament d’Educació: elaboren un menú setmanal, juguen amb els aliments amb un joc interacitiu, confeccionen amb aliments de plàstic un menú equilibrat i acaben fent una enquesta sobre hàbits alimentaris.

Les alumnes de 1r de Batxillerat Hanan Amghar, Miriam Ouriaghli i Martina Vàzquez van realitzar un pòster molt complert i clar per tal d’explicar “Què és l’obesitat, els seus origens,  com es pot prevenir i solucionar..”. continguts que es treballen dins la matèria de Ciències del Món Contemporani.

Donat que al primer cicle de l’ESO es treballa a tutoria el tema de l’alimentació equilibrada i com afecta el rendiment escolar, des de coordinació es va considerar que seria una activitat interessant que les alumnes de Batxillerat fessin també unes breus xerrades sobre el tema als alumnes de 1r i 2n d’ESO durant les diferents sessions de tutoria.

Els alumnes han valorat molt positivament aquesta activitat internivells ja que ha estat molt enriquidora per uns i altres: els més petits han aclarit dubtes  sobre l’obesitat i les alumnes de BAT han vist reconeguda la seva bona feina i han pogut practicar el repte de parlar en públic i treballar la comunicació oral (un dels continguts que s’ha d’avaluar dins la matèria de llengües).