Problemes a l’esprint 3r i 4t ESO

El dimecres 13 de desembre l’institut va participar en la prova de matemàtiques: Problemes a l’esprint, un equip format per 12 alumnes de 3r i  12 alumnes de 4t hi van prendre part i hi van fer un molt bon paper quedant en la posició 22 de 173 de tot Catalunya. Moltes felicitats!

En què consisteix aquesta prova?

És una activitat en línia adreça a equips de centre, la denominació “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions que es plantegen.

En la primera part de l’activitat l’equip es subdivideix per cursos que es van intercanviant possibles solucions entre diversos subgrups: el debat fins a trobar la solució correcta, és la idea clau de l’activitat. Si s’ha anat a bon ritme, per acabar, tot el grup treballa conjuntament els reptes finals. El nombre d’enunciats, és de 4 + 4 + 2 i es proposen uns reptes suplementaris “de propina” fora de concurs. El control de les respostes es fa amb tres formularis, un per la branca d’olivera; un per al colom de la pau; un altre per als reptes finals   Els problemes “de propina” tenen cada un un formulari propi. En el formulari de cada grup de problemes, cal donar resposta a tots els problemes d’aquell grup. En cas que la resposta d’algun problema sigui incorrecta, el formulari  indicarà quin o quins són els problemes dels quals no s’ha enviat la resposta correcta.