Participació als Problemes a l’Esprint!

Per primera vegada l’alumnat de l’Institut Nou de Vilafranca ha participat als problemes a l’esprint per equips, una activitat organitzada conjuntament per la FEEMCAT, el cesire/creamat del Departament d’Ensenyament i la SCM.

És una activitat de resolució de problemes en línia per equips, organitzats de la manera que en cada centre es consideri més eficaç. La denominació de “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions de matemàtiques que es plantegen.

Aquesta setmana s’ha celebrat la convocatòria per a l’alumnat de 3r i 4t del curs 2019-2020. De l’Institut Nou hi han participat 32 alumnes (16 de 3r d’ESO i 16 de 4t d’ESO). En general, s’han inscrit 124 centres i han participat 3075 alumnes, amb una gran distribució geogràfica: des d’Esterri d’Àneu, fins a Seròs, i cap al sud fins a Elx i a l’Est cap a Formentera i cap al nord i cap a l’est, fins a Llançà.

Dels 124 centres participants, 38 centres han resolt correctament tots els problemes en menys d’una hora, i l’Institut Nou de Vilafranca està entre aquests centres. Per això volem felicitar efusivament tots els alumnes que, voluntàriament, hi han participar. Ha estat un èxit i tots hem fet una valoració molt positiva.

S’ha aconseguit doncs el repte que planteja l’activitat que és “fer matemàtiques diferents” amb la idea que el treball en equip permet assolir una resolució exitosa de problemes no elementals i d’una manera molt més motivadora.

Enhorabona a tots els participants!

Podeu consultar més fotos aquí!