Mantinguem-nos units!

El dilluns 27 de gener, l’alumnat de 4t de l’ESO de l’Institut Nou de Vilafranca, va participar, junt als alumnes de l’Eugeni d’Ors i de l’Alt Penedès, en l’acte commemoratiu del dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust.
Reunits davant de l’escultura erigida en memòria dels penedesencs deportats als camps de concentració nazis, localitzada a la Plaça de la Pau del barri de la Girada, els alumnes dels tres instituts van llegir fragments de textos sobre el feixisme i relats dels supervivents catalans. L’acte va finalitzar amb la interpretació del “Cant dels ocells” i la lectura del noms de tots els penedesencs que van patir la colpidora experiència de perdre la seva dignitat humana als camps.

Des de l’institut volem agrair al Jordi Buch, professor de filosofia de l’Eugeni d’Ors, i al Ramon Arnabat, director de l’Institut d’Estudis Penedesencs, la seva invitació a participar en aquest homenatge a les víctimes de l’horror i la barbàrie feixista. 75 anys després de l’alliberament d’Auschwitz, Europa torna a estar sota l’amenaça d’aquells que pel fet d’haver nascut a un lloc determinat es creuen superiors a  la resta, d’aquells que no volen acceptar que la humanitat és única i diversa.

Nosaltres cridem, feixisme mai més! “Mantinguem-nos units!”

Enllaç a la notícia a PTV à https://www.rtvvilafranca.cat/2020/01/vilafranca-ha-recordat-aquest-dilluns-els-penedesencs-internats-en-els-camps-dextermini-nazis/

Enllaç a més imatges de l’acte aquí.