Visita d’economia a la Fageda i Pascual

L’alumnat de quart d’ESO i primer de batxillerat que cursa les matèries d’Economia i/o Economia i Organització de l’empresa, va visitar dues de les empreses més importants de les comarques d’Osona i de la Garrotxa, on van poder aplicar els conceptes apresos a l’aula, tot observant el procediment que es duu a terme a l’hora de fabricar i comercialitzar els productes.

Primer ens vam desplaçar fins a la central de La Fageda, situada a la zona volcànica de la Garrotxa.  Els alumnes van conèixer les instal·lacions i el funcionament de la cooperativa, com a exemple de cooperativa d’emprenedoria social sense ànim de lucre. Al llarg de la visita, els i les alumnes van conèixer la filosofia d’aquesta cooperativa i el seu model de negoci que persegueix la integració social de les persones que hi treballen, i van poder realitzar una visita guiada per les seves instal·lacions i es van apropar al seu funcionament. L’activitat va finalitzar amb el visionat d’un audiovisual explicatiu i amb un tast dels magnífics productes làctics que elaboren, seguit d’una xerrada on ens van explicar la política comercial, d’aprovisionament, de distribució, de valors …

Després d’un pícnic per la zona volcànica de la Garrotxa  vam posar rumb a Gurb, per visitar l’empresa Grup Pascual, on ens varen fer una xerrada sobre l’evolució i el funcionament de l’empresa. A continuació, vàrem fer una degustació dels diferents productes de la casa i vam acabar amb una visita guiada, on poder observar tot el procés de pasteurització i d’envasat de la llet.

Els alumnes, van quedar molt satisfets de les diferents visites i a més, molt agraïts pels obsequis rebuts de les dues empreses.