“你好中国” (1)

El passat 18 de febrer, els alumnes que cursen l’optativa de xinès de 3r i 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat van fer una visita a la Fundació Institut Confuci de Barcelona (FICB) dins del programa “你好中国” (Hola Xina). Aquest programa consisteix en unes activitats de cultura xinesa. Així, aquest any,  les activitats van ser:

• Fer un fanal xinès. Els fanals xinesos són estructures de bambú i paper amb diversos plecs que tanquen una espelma o bombeta al seu interior. A la Xina se celebra la Festa dels fanals cada dia 15 del primer mes lunar.
  • Escriptura en canyes de bambú. A l’antiguitat, a la Xina, els llibres estaven confeccionats per moltes tires de canya de bambú (element abundant i econòmic) que s’unien entre si per mitjà d’un cordill. Els llibres es podien enrotllar molt fàcilment i s’anaven obrint a mesura que s’avançava en la lectura.
  • Realització d’un segell. En la cultura xinesa, des de l’antiguitat fins als nostres dies, el segell amb el nom personal ha estat el símbol en qualsevol tipus de document, de la mateixa manera que la signatura ho és a occident.
  • Tai-txi. Disciplina d’origen xinès que consisteix en un encadenament de moviments suaus segons un esquema precís, amb l’objectiu d’aconseguir un equilibri físic i mental.

Tot l’alumnat va poder gaudir de les diferents activitats i a més tastar el famosos  饺子 (jiaozi).

Àlbum de fotos cliqueu aquí.