Entrevista als alumnes de 1r ESO

Entrevistes 1r d’ESO.

Ara que ja fa uns quants mesos que els nens i nenes de primer estan al nostre institut hem volgut saber com s’havien integrat al nostre centre, quins avantatges li trobaven i, en definitiva, si s’havien sentit acollits i si s’hi sentien a gust. Per dur-ho a terme hem seleccionat, bastant a l’atzar i amb una mica d’ajuda dels tutors, un/a alumne/a de cada classe de 1r d’ESO per fer-los-els unes preguntes. La relació de nens que posem són els que hem entrevistat.

Princess Kamakyl, Tsani Ivanov, Huda Madani, Pedro Clement, Nizar Lakjaa.

1- Quines diferències has notat quan has començat 1r d’ESO?
P.K. -Pensàvem que els armariets (les taquilles) eren gratis i no és així. A banda, hem d’anar nosaltres sols a les classes.
T.I. -Jo pensava que hi havia cafeteria, pensava que seria una mica més difícil i jo em sento molt còmode i la veritat que està molt bé.
H.M.-Cada professor ve a una hora diferent i amb la tutora només toca una hora a la setmana.
P.C.-M’ho imaginava una mica estrany, però està començant a anar bé.
N.L.-Educació física pensava que només era jugar, però encara que no sigui així entreté.

2- ¿Hi va haver alguna cosa de l’acollida o primera rebuda que no t’esperaves o no et va agradar? Quina és?
P.K. -Cap, tot és com m’esperava.
T.I. -La veritat que no, m’agrada tot.
H.M. -Que no ens deixen anar al lavabo moltes vegades.
P.C.-Les normes i les incidències.
N.L. -Sí, l’assignatura de naturals, que no és igual.

3- Quina cosa no t’esperaves però t’ha agradat?
P.K. -Les samarretes de l’institut.
T.I. -Els lavabos.
H.M. -Que hi ha micropati. I en començar l’institut ens van regalar coses a principi de curs.
P.C.-Noves assignatures, els patis i els profes.
N.L.-No, tot bé.

4- Has tingut cap problema per socialitzar-te?
P.K. -No, tot va anar molt bé.
T.I. -No, la veritat que no.
H.M. -No, tot ha estat bé.
P.C. -No, la veritat no.
N.L.-No, tot bé.

5- Si poguessis triar entre l’institut o tornar a l’escola, què triaries?
P.K. -Tornar a l’escola, perquè em va molt malament.
T.I. -Tornar a l’escola, perquè em queien molt bé els profes.
H.M. -Tornar a l’escola, ja que tot era més fàcil.
P.C. -Trobo a faltar  l’escola, però l’institut està bé, així que em quedaria a l’institut.
N.L.-Tornar a l’escola, perquè és més fàcil.

6- Quines activitats t’agradaria que es facin aquí al centre?
P.K. – Futbol.
T.I. -Cuinar.
H.M. -Extraescolar d’anglès.
P.C.-Activitats extraescolars com ara futbol, repàs i francès.
N.L.-Futbol.

Després d’aquesta entrevista ens podríem haver quedat més tranquils, perquè veiem que en general els agrada i s’hi senten bé. Les respostes no han estat gaire llargues. Potser com que nosaltres som de 4t d’ESO, els vam intimidar una mica. Del que sí ens hem quedat una mica sorpresos, és que… tot i dir que aquí estan força bé… pràcticament tots preferien tornar a l’escola!!

POTSER HAURÍEM DE REFLEXIONAR SOBRE EL TEMA…

Pensem que potser no estan preparats per afrontar nous reptes? Potser els nens i nenes d’avui en dia prefereixen la comoditat de no esforçar-se? O és que créixer i fer-se gran no està de moda en les noves generacions??¿¿??¿¿