Shakespeare i Cervantes

Cada 23 d’ abril, a més de Sant Jordi, també es cel·lebra el «Día Internacional del Llibre». Gairebé a tot arreu tenen lloc esdeveniments relacionats amb la literatura com ara lectures en veu alta, signatures de llibres pels seus autors, representacions teatrals, etc. Es va escollir aquest dia perquè suposadament  coincideix amb la mort de dos dels representants més importants de la literatura universal: Miguel de Cervantes i William Shakespeare. En realitat, sembla que Cervantes va morir el 22 d’abril però va ser l’endemà que es va registrar la seva mort mentre que Shakespeare va morir el 23 d’abril del calendari julià, que correspon al 3 de maig del calendari gregorià. En qualsevol cas, la casualitat va voler que dos figures tan importants de la literatura desapareguessin amb pocs dies de diferència. Altres escriptors que també van morir un 23 d’abril van ser  el Inca Garcilaso de la Vega (1616),  William Wordsworth (1850) i Josep Pla (1981).

Amb motiu del  400 aniversari de la mort de  Miguel de Cervantes Saavedra  i William Shakespeare els alumnes de diferents cursos van treballar al voltant de la vida i obra d’aquests dos autors des de les àrees de Llengua castellana i anglès i van preparar un mural comparant la cronologia dels esdeveniments més notables en les seves vides. D’altra banda, també vam aprofitar per oferir a tothom un original tastet de dues de les obres més conegudes i versionades d’aquests dos artistes: El Quijote, de Cervantes i Hamlet, de Shakespeare.