Projecte Erasmus+: Ja tenim logo guanyador!

Cada vegada que comencem un nou projecte Erasmus, una de les primeres tasques que incloem dins del programa de treball és el disseny d’un logo que el representi. Al cap i a la fi , la identitat visual permet identificar el projecte ràpidament, resumir el seu contingut i objectius en una sola imatge i afegir-hi connotacions a través de les formes i els colors. A més a més,  participar directament en el disseny del logotip fa que els alumnes  entenguin l’esperit del projecte abans de poder sintetitzar-ho tot fent servir la seva creativitat.

Així mateix, l’activitat de creació i tria del disseny que millor s’ajusti a les necessitats del projecte és una de les primeres tasques que fem de forma coordinada entre els centres educatius  que hi participem. Això ens permet conéixer millor la forma de treballar dels equips de cada país, intercanviar idees, prendre decisions junts… És per això que el disseny del logotip es desenvolupa com un concurs en dues fases: una de local i una altra d’internacional. Durant la primera els alumnes de cada institut creen i esculleixen els dos logotips que portaran a la fase internacional. A la segona fase, els equips d’alumnes i professors participants de cada institut es reuneixen per presentar i explicar els seus dissenys i finalment es vota per triar el disseny que millor ha sabut copsar el projecte entre tots els candidats.

Aquest curs, la fase local va tenir lloc als mesos de desembre i gener i al nostre institut van sortir escollits els  dissenys dels alumnes Francisco Carro i Erik Astorga de 4t d’ESO. A la fase internacional, que enguany vam haver de cel·lebrar de manera virtual a través de videoconferència, els alumnes del Torreforta i dels altres quatre instituts de Portugal, Sèrbia, Romania i Itàlia van exposar el seus dissenys i després es va fer la votació corresponent. El logo del nostre alumne Francisco Carro va ser finalment l’escollit per representar el projecte “Tiny Steps For Great Changes”. Felicitats!