La prehistòria arriba a 1r d’ESO

Els nens i nenes de 1r D’ESO aquest primer trimestre han anat d’excursió a Montblanc, per aprendre coses de la prehistòria. La sortia s’ha programat a l’assignatura de Ciències Socials, encapçalada pel Víctor, l’Amparo i la Núria Díaz, entre altres acompanyants.

Allí han anat a diversos museus, on els han explicat curiositats sobre la prehistòria i els han disfressat, per representar com es vestien en el paleolític, neolític i l’edat dels metalls. També han fet un taller de pintures rupestres i els han ensenyat que amb pals i plomes es podien pintar a ells mateixos, a les pedres i a les parets i que amb diversos minerals feien les tintes per poder pintar.

La sortida s’ha fet en dies diferents, és a dir, 1r A, B i F van anar el 20 de novembre i 1r E, C, D van anar el 22 de novembre. Ha estat una excursió de tot el dia i van pagar només 3€ per alumne, ja que es pretenia que fos accessible per a tothom.

Als alumnes que hem entrevistat ens han dit que els hi ha agradat molt l’excursió i que el que més els va agradar va ser que els van disfressar de les tres etapes de la prehistòria, també els va agradar pintar, perquè es van poder portar la pedra utilitzada a casa com a regal.

Per últim, remarcar que els monitors que els hi van tocar explicaven molt bé. Tenen ganes de fer més sortides de Socials, en especial els motiva el tema d’Egipte, qui sap què els espera en el pròxim trimestre.