Koftos? Rigadinho? Sardana? Vols aprendre a ballar les danses tradicionals dels països participants en el nostre projecte Erasmus+?

Des del projecte “Hungry for Health, Fit for Future” volem  impulsar totes aquelles activitats de lleure que impliquin aixecar-se de la cadira i deixar de mirar per un moment qualsevol pantalla que tinguem davant, ja sigui la del mòbil, la de la tele,  la de l’ordinador… Apostem per les activitats que contribueixen a millorar la nostra salut física i emocional. Aquelles que ens suposen una mica d’esforç però que són divertides. Aquelles que ens apropen físicament i emocional als nostres amics i que ens ajuden a fer-ne de nous. I si a més aquestes activitats ens permeten aprendre coses noves sobre la nostra cultura i compartir aquest coneixement amb amics  d’altres països (amb tradicions i llengües diferents), ja tenim la recepta perfecta per gaudir del nostre oci.

Tots sabem que ballar és un passatemps força complet, doncs contribueix al benestar físic i també ens fa feliços. Però vam pensar que aprendre a ballar una dansa tradicional d’un altre país encara ho faria més interessant, especialment si l’equip de cada institut havia d’ensenyar els altres… Per això vam decidir que cada institut soci crearia un videotutorial per ensenyar a ballar una dansa tradicional del seu país als alumnes dels altres centres i que poguessin practicar abans de la trobada a Portugal de Novembre. Durant aquesta trobada hi haurà una sessió on tots els alumnes ballaran junts les tres danses apreses.

Per portar a terme aquesta activitat els nostres alumnes han  hagut de:

• recuperar i aprendre primer la dansa del seu propi  país (molts no en sabien) amb l’ajuda d’experts
  • crear el videotutorial i compartir-lo amb els altres dos instituts
  • practicar les dues danses dels països socis mitjançant els tutorials enviats  (músiques,ritmes, passes diferents i tot això… explicat en anglès!)

Aquests són els videotutorials creats per cada delegació: Koftos (Grècia), Rigadinho (Portugal), Sardana (Catalunya). Us animeu a practicar?