El nostre centre s’estrena com a CENTRE ACREDITAT ERASMUS

Com ja vam anunciar al mes de març, el nostre institut ha estat reconegut per la Unió Europea com a CENTRE ACREDITAT ERASMUS+.  Com a conseqüència, fins l’any 2027 el nostre centre comptarà amb una subvenció anual per seguir internacionalitzant el nostre institut i donar  a alumnat i professorat la possibilitat de participar en mobilitats a altres centres educatius d’Europa.

Així doncs, a banda de les mobilitats transnacionals de projectes anteriors, aquest curs:

• 10 alumnes de 1r d’ESO viatjaran a Alemanya per posar en pràctica tot el que hagin après durant el primer trimestre al projecte “Un món de contes”.
  • 10 alumnes de 2n d’ESO viatjaran a Itàlia per aprofundir en alguns aspectes del projecte “Amunt el teló!” que prèviament hauran estat treballant a l’aula.
  • 2 professors/es participaran en activitats de formació transnacionals.

Properament es publicaran els criteris de selecció de l’alumnat i el professorat participant en aquestes accions.

La participació en intercanvis transnacionals contribuirà a assolir els següents OBJECTIUS del nostre centre:

1. Fomentar la igualtat de gènere així com una inclusió més gran de l’alumnat amb necessitats educatives especials per tal de garantir la igualtat d’oportunitats i evitar l’abandonament escolar.
  2. Millorar la competència comunicativa i plurilingüe de l’alumnat fomentant la curiositat per la diversitat lingüística existent al propi centre i als centres europeus amb què treballem.
  3. Optimitzar les metodologies d’ensenyament a través de l’intercanvi transnacional de bones pràctiques per millorar les competències del professorat i l’alumnat.
  4. Promoure processos d’aprenentatge cooperatiu que capacitin la comunitat educativa per detectar i executar les accions necessàries per construir un entorn més sostenible
  5. Millorar la competència digital del professorat/alumne per optimitzar les activitats d’ensenyament i aprenentatge.