El nostre centre rep a les delegacions Erasmus en el marc del segon intercanvi d’alumnes

Del 30 de maig al 3 de juny el nostre centre ha estat l’amfitrió de la segona trobada dels grups d’alumnes que intervenen en el projecte “Tiny Steps For Great Changes”. Durant aquesta setmana els 45 alumnes i professors vinguts de Sèrbia, Itàlia, Romania i Portugal han pogut treballar de forma presencial amb el nostre equip Erasmus. En aquesta trobada l’alumnat internacional ha intercanviat les observacions i activitats que havien fet a cada centre abans del viatge i les han fet servir com a punt de partida per cooperar junt en un seguit d’activitats dissenyadas per conéixer la BIODIVERSITAT de casa nostra.

El primer dia l’equip Erasmus del Torreforta vam donar la benvinguda al nostre centre a les diferents delegacions del projecte. Es van fer les presentacions als nous participants però el retrobament entre aquells que ja s’havien conegut a la mobilitat a Portugal va ser d’allò més emotiu!
Més tard, els equips vam intercanviar el treball fet sobre Biodiversitat i per la tarda les delegacions estrangeres va fer una visita guiada per la ciutat i després una gimcana per la part Alta.

Al dia següent tot el grup ens vam desplaçar fins al Delta de L’Ebre per visitar l’ecomuseu on vam aprendre molt sobre la biodiversitat del Delta, les seves característiques i el cultiu de l’arròs. Per la tarda, tots hem après a “perxar” i a sembrar arròs de forma pràctica.

El tercer dia les delegacions de Sèrbia, Romania, Itàlia i Portugal van passejat per la platja Llarga i el Bosc de la Marquesa acompanyats dels professors de ciències i geografia i història amb una missió ben clara: descobrir i analitzar la biodiversitat pròpia d’aquesta zona. Per la tarda, els alumnes dels cinc països han participat en una interessantíssima xerrada i posterior taller sobre papallones a càrrec de @papallones_cat.

Evidentment, les delegacions Erasmus no es podien perdre una visita a Barcelona abans de marxar. Aquella nit, tot i no ser l’última, va tenir lloc la cerimònia de lliurament de premis i diplomes a cadascun dels participants.

L’últim dia, l’alumnat encara va participar en un taller de reciclatge on se’ls va ensenyar a construir un hotel d’insectes a partir de materials orgànics i recuperats. Les construccions resultants serviran per protegir i contribuir a la reproducció dels insectes beneficiosos per al nostre hort.