Consell escolar

El Consell Escolar és l’òrgan de participació dels diferents membres de la comunitat escolar en el govern del Centre (art. 126 i 127 LOE 2/2006, de 3 de maig).

 

Composició i competències

Els components del Consell Escolar són:

  • La Directora del Centre, que n’és la presidenta
  • La Cap d’Estudis.
  • Una representant de l’Ajuntament.
  • 6 docents elegits/des pel Claustre, que no pot ser inferior a un terç del total de components del Consell Escolar
  • 6 pares i/o mares elegits/des respectivament per ells i entre ells, que no pot ser inferior a un terç del total de components del Consell Escolar
  • Un representant del personal d’Administració i Serveis del Centre
  • Un representant del personal d’Acció Educativa (PAE)
  • La secretària del centre que assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell.
  • Un representant de  l’AMPA del centre.

El Consell Escolar del Centre tindrà les competències següents (art. 148.3 de la LEC 12/2009, de 10 de juliol):

  • Participar en l’aprovació del projecte educatiu i les seves modificacions. El consell escolar ha de ser consultat pel director de manera preceptiva per valorar la proposta del projecte educatiu i manifestar el seu suport amb una majoria de les tres cinquenes parts dels membres.
  • Participar en l’aprovació de la programació general anual, de les normes de funcionament i de la gestió econòmica del centre. El consell escolar ha de ser consultat de manera preceptiva per valorar cada una de les propostes i manifestar el seu suport per majoria simple dels membres.
  • Avaluar l’aplicació del projecte educatiu i de les seves modificacions així com de la resta de documents de gestió del centre.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats i institucions.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.