Servei Comunitari

El Servei Comunitari és un instrument per desenvolupar una de les competències bàsiques marcades pel currículum de secundària, la Competència Social i Ciutadana.

Té com a objectiu garantir que els estudiants al llarg de la seva trajectòria escolar i en el marc curricular experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte on l’alumne posa el seu coneixement i competències al servei dels altres. Aprèn a ser un ciutadà des de la pràctica.

El Servei Comunitari que portem a terme des del nostre centre és el suport a l’escolarització a la lectura, l’activitat esportiva,…

Objectius d’aprenentatge

• Fomentar el treball col·laboratiu.
  • Afavorir el creixement personal.
  • Treballar les relacions interpersonals.
  • Treballar la comunicació oral.
  • Fomentar el treball interdisciplinar i multinivell entre diferents centres educatius del barri
  • Establir llaços de coneixement entre alumnes de diferents centre educatius de la zona

Competències bàsiques

• Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competència d’aprendre a aprendre
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal
  • Competència en el coneixement i interacció amb el món físic
  • Competència social i ciutadana

Temporització: Una sessió d’1h setmanal a primària, en funció del tipus d’activitat demanada, sumant un total de 10h no lectives. 10 hores lectives avaluables a les matèries de Cultura i Valors Ètics i a Tecnologia. L’avaluació s’indicarà de la següent manera: NF (No Fet), F (Fet) o FA (Fet amb Aprofitament).

Per a més informació, consulteu el següent enllaç.