Una setmana de pel·lícula amb l’ESCAC i GALACTICAT!

L’alumnat de 3r A i 3r B, del dia 15 fins al dia 18 de març, vam realitzar un taller d’activitats audiovisuals anomenat CINEMA BASE centrat, sobretot, en la ficció i el curtmetratge.

El taller està inclòs en marc d’un programa organitzat per Galacticat (Festival de Cinema Fantàstic i de Terror de Ponent) i l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisual de Catalunya) que pretén implantar la narrativa audiovisual a l’ESO. Aquí teniu més informació, si us interessa: https://escac.com/ca/programa-cine-base/

L’alumnat vam tenir l’oportunitat de gaudir d’una setmana de pel·lícula, on hem après moltes coses d’una manera ben diferent i aparcant, per uns dies, les classes ordinàries.

El primer dia, vam conèixer el formador que ens va acompanyar durant tota la setmana i, després d’una breu introducció, vam iniciar el taller. L’objectiu final era realitzar un curtmetratge en equip, però vam començar fent activitats senzilles, fàcils d’entendre i sobretot divertides, per anar agafant pràctica i experiència. Per exemple, en la primera activitat havíem d’escriure tres adjectius que ens definissin i, seguidament, havíem de sortir al pati per fer-nos una fotografia que representés aquests tres adjectius. Després, a classe, anàvem comentant les fotografies i cadascú podia manifestar la seva opinió. El formador ens anava donant consells sobre l’enquadrament dels vídeos, les millors opcions de fons, els colors de l’entorn, etc.

Una altra activitat va ser fer un vídeo on havíem de triar entre interpretar una història d’amor o un robatori. El posterior visionat i els comentaris dels companys i del formador, ens ajudaven a veure com es podien millorar les produccions.

Amb cada activitat anàvem aprenent coses noves que aplicàvem a les activitats següents per anar-les millorant i obtenir uns bons vídeos i unes bones fotografies.

També vam parlar dels gèneres cinematogràfics, de les temàtiques i dels diferents formats audiovisuals. Miràvem exemples de vídeos que ens ajudaven a entendre els continguts: anuncis, tràilers, parts de pel·lícules, etc.

El penúltim dia, vam començar a planificar una història per fer un curtmetratge. Teníem dos dies per gravar-lo i es van poder veure peces molt diferents amb molt bons resultats.

El taller ha aportat ganes de treballar amb equip, nous continguts, noves tècniques a l’hora de fer bones fotografies i vídeos, i, sobretot, molt bon ambient i diversió.

I per acabar, volem comentar dues curiositats que van fer més rodó el taller. Una és que dos companys nostres, la Fatumata Maiga de 3r A i el Biel Lamparero de 3r B, després de demostrar les seves habilitats audiovisuals i el seu interès pel tema, han estat becats per l’organització per fer un curs de creació audiovisual durant l’estiu. I la segona, que també ens va fer molta il·lusió, és que un dels nostres formadors, el Jordi Boquet, just dos dies després de finalitzar el taller, va guanyar el Gaudí al millor curtmetratge de ficció pel seu film Ni oblit ni perdó. Felicitats als tres!

Majda En Nachaf el Abbassi i Mohamed Ayadi Barrajal

Alumnes de 3r d’ESO A