Sortida de 1r d’ESO al Parc Astronòmic del Montsec a Àger

El dijous 10 de desembre l’alumnat de primer d`ESO de l’Institut Mollerussa IV acompanyats pel seu professorat va visitar El Parc Astronòmic del Montsec, situat a Àger.

El PAM és un gran multiespai lúdic i referent en la docència, la divulgació de l`astronomia i les ciències de l’espai a Catalunya on els nostres alumnes van poder gaudir de les diverses activitats que ofereixen.

Vàrem gaudir de L’Ull del Montsec, una instal·lació única a tot l’Estat, essent alhora un planetari digital 3D multimèdia i una plataforma per a l’observació del cel en directe. La seva cúpula de 12 metres de diàmetre i la paret frontal s’obren completament deixant al visitant sota l’espectacular cel del Montsec.

La sortida també va incloure la visita a El Parc dels Telescopis reservat a l’observació del firmament, tant nocturn com diürn. El Parc està format per tres edificis amb cúpules d’observació que contenen tres telescopis automàtics, un celostat per a l’observació solar i un conjunt de telescopis portàtils, on els nostres alumnes van poder observar el Sol en directe.

Els nostres alumnes també van participar d’un taller sobre Les cares de la lluna.

Va ser una sortida on tots vàrem gaudir i aprendre coses noves en un entorn únic.