PROJECTE FAKE RESIDUS – Projecte transversal de l’alumnat de 1r d’ESO

El passat 16 de desembre, l’alumnat de 1 d’ESO de l’INS Mollerussa IV va celebrar la 1a Jornada del projecte Fake Residus adreçada a les famílies amb gran èxit de participació.

L’acte es va dividir en tres espais, en els quals l’alumnat va demostrar els coneixements adquirits en relació a les situacions que perjudiquen el medi ambient i les accions que es poden dur a terme per protegir el planeta.

En el primer espai, els alumnes estaven organitzats en grups d’experts i van fer unes presentacions dels ODS, 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, que haurien d’estar complerts el 2030, concretament es van treballar els ODS 7, 9, 12 i 13. Tot seguit, van exposar els resultats obtinguts a través del mètode científic de l’estudi fet al pati del centre sobre el nivell de reciclatge i reducció de deixalles de l’alumnat de tots els cursos. Les presentacions van finalitzar amb la projecció de la cantada d’un himne relacionat amb els ODS per part de tot l’alumnat de 1r d’ESO.

En sortir del 1r espai, les famílies podien fer unes reflexions que es penjaven a l’espai artístic, on s’exposava un gran mural realitzat per l’alumnat de manera col·laborativa, es tractava d’una cortina realitzada a base de taps de plàstic que es van anar recopilant durant el trimestre. Aquesta cortina representava “un gran cor”, i simbolitzava el respecte que hem de mostrar cap al nostre entorn, juntament a la cortina hi havia unes grans ales realitzades amb paper de revistes. L’objectiu d’aquest espai artístic ha estat treballar sota el concepte de “les 3 R (reciclar, reduir i reutilitzar), tenint en

compte que el disseny pot ser un àmbit on es poden crear objectes a partir de residus que generem.

En un altre espai, els alumnes van presentar expositors de videojocs, maquetes, jocs, i fins i tot un escape room, per sensibilitzar al públic de la necessitat d’actuar davant la contaminació, l’ús excessiu del plàstic, el canvi climàtic, l’ús d’energies no renovables, de la desforestació, etc.

Fora al pati, en el tercer espai, la resta de l’alumnat, estava fent unes activitats sobre la contaminació en una gimcana en la que hi van poder participar les famílies.

L’alumnat va respondre amb molta implicació i entusiasme i va haver-hi molts nervis per mostrar tot el que havien preparat al llarg del trimestre.

Per altra banda, les famílies van sortir molt contentes de la jornada i van tenir l’ocasió d’aportar el seu gra de sorra en l’espai de reflexió sobre com podien contribuir en l’assoliment dels ODS que es va habilitar al passadís del centre.

Alumnat de 1r d’ESO