Pla de reobertura de l’INS Mollerussa IV

Benvolgudes famílies,

En els darrers dies hem estat treballant i estem treballant en les diferents instruccions que ens arriben des del Departament d’Educació. Així doncs, en aquest moment us fem arribar les indicacions que seguirà l’institut segons defineix Pla d’obertura de centres en fase 2 de desconfinament. És a dir, quan Mollerussa estigui a la fase 2 de desconfinament, l’institut obrirà parcialment les seves portes fins al 19 de juny, i de manera excepcional.

Aquesta obertura té la finalitat d’oferir una acompanyament tutorial i emocional al vostre fill/a, de manera excepcional i no continuada, per tant, l’assistència al centre és voluntària i en cap cas no es realitzaran tasques acadèmiques.

Els requisits que ha de complir l’alumnat que vulgui venir al centre són:

• Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • Que no sigui o hagi estat positiu/va per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors.
  • Que no hagi estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Calendari vacunal al dia.
  • No patir malalties de risc:
    • Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
    • Malalties cardíaques greus.
    • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors).
    • Diabetis mal controlada.
    • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.
  • Les famílies o persones tutores han de presentar el dia que vingui al centre una declaració responsable, d’acord el model que tindreu penjat a la pàgina web del centre.

Amb la finalitat que aquestes trobades puguin ser el màxim de segures possibles, des del centre s’ha de planificar els espais i programar dia i hora per fer aquesta atenció. L’atenció serà puntual, en una hora i dia concrets i de manera molt controlada per tal de poder assegurar la traçabilitat en tot moment de l’alumne dins al centre.

Per fer una previsió horària i organitzar els espais, i el professorat necessitaríem saber l’alumnat que vindria al centre a fer aquesta atenció puntual, i no continuada, des de l’inici de la fase 2 fins al 19 de juny. Per aquest motiu us demanaríem, si us plau, que ompliu el següent formulari i el contesteu no més tard del dijous, 28 de maig a les 14:00h.

A partir del dijous, rebreu en la vostra adreça electrònica de contacte, la proposta de dia i hora programada per a que l’alumne/a en qüestió assisteixi al centre.

En referència al transport escolar, tot i que encara no es sap res definitiu, no es contempla servei per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. Per tant, això implicaria que les assistències puntuals i programades de l’alumnat haurien de ser a compte de les pròpies famílies que els haurien d’acompanyar i venir a recollir.

Aspectes a tenir en compte per a l’alumnat que assistirà puntualment i amb cita prèvia:

• L’alumnat que vingui a l’institut haurà de portar sempre i obligatòriament una mascareta al centre.
  • L’alumnat haurà de tenir en compte les mesures de distanciament físic de 2 metres.
  • No es podrà incorporar cap alumne a les sessions assistencials que prèviament no hagi fet sol·licitud i aquesta hagi estat acceptada i programada al calendari.
  • Cada alumne haurà de portar el seu propi material.
  • El professorat podrà decidir en tot moment alguna nova actuació en referència a la protecció personal la qual haurà de ser duta a la pràctica per tot l’alumnat.
  • Qualsevol trencament d’aquestes normes suposarà l’expulsió inmediata i, per tant, el requeriment que un familiar vingui a buscar a l’alumne/a en qüestió.

Continuarem treballant aquests dies, i fins al 19 de juny, amb l’activitat lectiva i educativa de manera telemàtica.

Per qualsevol dubte, estem a la vostra disposició.

Aprofitem per donar-vos les gràcies per la vostra confiança en aquests temps tan incerts.

Una abraçada,

Equip directiu