Orientació acadèmica i professional

Actuacions de centre:

3r d’ESO
Presentació dels itineraris formatius + franges optatives.
Explicació de l’organització del sistema educatiu amb els diferents itineraris
Test autoconeixement
Reunió amb les famílies per explicar el procés d’elecció de matèries optatives de 4t
Feedback devolució en petits grups  + pràctica sobre els itineraris formatius d’interès
Taula rodona d’experiències de l’alumnat de 4t d’ESO

Dossier informatiu sobre les matèries optatives de 4t d’ESO

Accés al formulari de tria de matèries optatives

4t d’ESO
Xerrada informativa de tot el sistema educatiu postobligatori.
Xerrada sobre cicles formatius de la comarca i comarques properes.
Sessió sobre els itineraris formatius per a l’alumnat sense el graduat en ESO.
Xerrada informativa sobre Batxillerat
Taula d’experiències amb estudiants i ex-estudiants.
Documentació per adjuntar a la preinscripció
Orientació acadèmica individual

Calendari preinscripció ensenyaments postobligatoris

Curs 23-24

La preinscripció al batxillerat

Presentació de sol·licituds: del 18 al 25 d’abril de 2024

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció l’alumnat que vol accedir al batxillerat de qualsevol modalitat.

La preinscripció de batxillerat es pot fer en format electrònic si la persona que fa el tràmit té una eina d’identificació digital, o en suport informàtic si no en disposa. Les dues opcions es poden fer dins el mateix web de preinscripció.

Lloc Web preinscripció batxillerat

La preinscripció escolar al grau mitjà de formació professional

Presentació de sol·licituds: 24 al 30 de maig de 2024

*Les dates són provisionals i poden haver-hi modificacions

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció l’alumnat que vol accedir a qualsevol cicle de formació professional de grau mitjà.

La preinscripció de formació professional de grau mitjà es pot fer en format electrònic si la persona que fa el tràmit té una eina d’identificació digital, o en suport informàtic si no en disposa. Les dues opcions es poden fer dins el mateix web de preinscripció.

Lloc: Web preinscripció cicles formatius de grau mitjà

La preinscripció escolar als programes de formació i inserció (PFI)

Presentació de sol·licituds: del 2 al 9 de maig de 2024

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció tots els alumnes que volen accedir a qualsevol programa de formació i inserció.

Lloc: Web preinscripció PFI

La preinscripció escolar als itineraris formatius específics

Presentació de sol·licituds: del 15 al 24 de maig de 2024

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció tots els alumnes que volen accedir a qualsevol itinerari formatiu específic..

Lloc: Web preinscripció IFE

La preinscripció escolar als cicles formatius de grau bàsic de formació professional.

Presentació de sol·licituds: del 16 al 24 de maig de 2024

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció tots els alumnes que volen accedir al cicle formatiu de grau bàsic de formació professional.

La preinscripció es fa de manera presencial als centres.

Lloc: Web preinscripció Cicle formatiu grau bàsic.

Webs d’interès:

Tria Educativa:

Pàgina referent del Departament d’Educació, que té l’objectiu principal d’oferir informació de qualitat i actualitzada als nois i noies que acaben l’ESO i han de decidir quina formació s’ajusta més als seus interessos i a la posterior sortida laboral.

Departament d’Educació:

Pàgina del Departament d’Educació amb informació a les famílies en referència a la orientació acadèmica i professional.

Educaweb:

Si voleu informació i continguts sobre el món educatiu i de la formació que esperem us siguin d’utilitat.

Estudiar a Catalunya:

Portal amb tota la informació dels estudis que es poden cursar a Catalunya, preinscripció i orientació.

Saló de l’Ensenyament

Setmana de la formació i el treball.

Jove.cat

Portal adreçat als joves on s’hi pot trobar molta informació sobre educació i formació i també sobre altres àmbits.

Gencat Preinscripció

Totes les preinscripcions dels itineraris amb dates

Gencat Proves d’accés
Enllaç sobre les dates per a les proves d’accés de cicles de grau mitjà
IdCat

Per a tramitar l’obtenció d’aquest Codi IdCAT cal tenir complerts els 16 anys i disposar de la següent documentació:

-El teu DNI (Original)

-La teva targeta sanitària (Original)

-Un telèfon mòbil on hi rebràs el codi per activar-ho.

Aquesta tramitació de la codificació IdCAT us servirà sempre que hàgiu de fer un tràmit amb codi digital.

L’alumnat que feu els 16 anys més tard del 19 d’abril, teniu l’opció de fer la preinscripció amb el codi IdCAT del pare, mare o tutor/a o bé fer la preinscripció pel procediment telemàtic sense codificació digital .

Beques per cursar estudis postobligatoris:

El període de presentació de sol·licituds és del 19 de març al 10 de maig. Us adjuntem l’enllaç, la informació i accés al formulari pels que vulgueu informar-vos i sol·licitar-la, després de revisar si compliu els criteris.